În 2025 un sfert din maşinile grupului Volkswagen vor avea motor electric. Acesta este nucleul planului de transformare al companiei care anul trecut a iscat cel mai mare scandal din istoria industriei auto. Pentru a ajunge acolo însă Volkswagen îşi schimbă modul de a face lucrurile, modul de a produce şi cel mai important, filosofia. Noul director general a criticat vechiul Volkswagen pentru că a avut o fixaţie pentru mărime.
Arată practic cu degetul către fostul duet de la vârful companiei, preşedintele Piech şi directorul Winterkorn, sub care VW şi-a dublat volumele şi numărul de angajaţi. Volkswagen-ul viitorului va avea o organizare mai suplă, va fi mai uşor de controlat şi cu o gamă mai redusă de modele. Din cele 340 câte sunt acum în portofoliul grupului cu 12 mărci, cel puţin 40 vor fi eliminate, scrie presa germană.
De acum înainte, toată atenţia va fi direcţionată către maşinile ecologice astfel încât din 2025 Volkswagen să vândă 2-3 milioane de electrice şi hibrizi pe an, faţă de un milion cât cer ţintele de poluare.
Pentru a reuşi acest lucru, grupul vrea să îşi construiască propria fabrică de baterii. Urmează întocmai modelul uzinei de baterii de la Tesla, numai că VW vrea o fabrică de trei ori mai mare. Miliarde de euro ar putea fi investiţi în acest proiect, iar la final fabrica s-ar putea rupe parţial de Volkswagen, devenind o companie de componente auto de sine stătătoare. Cu astfel de măsuri se încearcă reducerea costurilor grupului care de ani buni suferă de pe urma marjelor reduse de profit. La Volkswagen marja de profit este de 6% din veniturile anuale de circa 240 de miliarde, în condiţiile în care media e ridicată la mărcile premium. La maşinile de volum cîştigurile sunt infime.
Volkswagen vrea să fie o companie mai inovativă, dar să dea mai puţin pe cercetare. Anul trecut grupul a avut cel mai mare buget din lume, însă criticii spun adesea că în laboratoarele Volkswagen sunt consumaţi prea mulţi bani pentru cât de puţină inovaţie se produc. Cu o structură subţiată, cercetare făcută ţintit şi o producţie mai economică, Volkswagen vrea să economisească nouă miliarde de dolari până în anul 2025.