Reorganizare: Volkswagen renunță la 40 de modele și se concentrează pe mașinile electrice și hibrid

Data publicării:
vw e golf hibrid getty

În 2025 un sfert din maşinile grupului Volkswagen vor avea motor electric. Acesta este nucleul planului de transformare al companiei care anul trecut a iscat cel mai mare scandal din istoria industriei auto. Pentru a ajunge acolo însă Volkswagen îşi schimbă modul de a face lucrurile, modul de a produce şi cel mai important, filosofia. Noul director general a criticat vechiul Volkswagen pentru că a avut o fixaţie pentru mărime.

Arată practic cu degetul către fostul duet de la vârful companiei, preşedintele Piech şi directorul Winterkorn, sub care VW şi-a dublat volumele şi numărul de angajaţi. Volkswagen-ul viitorului va avea o organizare mai suplă, va fi mai uşor de controlat şi cu o gamă mai redusă de modele. Din cele 340 câte sunt acum în portofoliul grupului cu 12 mărci, cel puţin 40 vor fi eliminate, scrie presa germană.

De acum înainte, toată atenţia va fi direcţionată către maşinile ecologice astfel încât din 2025 Volkswagen să vândă 2-3 milioane de electrice şi hibrizi pe an, faţă de un milion cât cer ţintele de poluare.

Pentru a reuşi acest lucru, grupul vrea să îşi construiască propria fabrică de baterii. Urmează întocmai modelul uzinei de baterii de la Tesla, numai că VW vrea o fabrică de trei ori mai mare. Miliarde de euro ar putea fi investiţi în acest proiect, iar la final fabrica s-ar putea rupe parţial de Volkswagen, devenind o companie de componente auto de sine stătătoare. Cu astfel de măsuri se încearcă reducerea costurilor grupului care de ani buni suferă de pe urma marjelor reduse de profit. La Volkswagen marja de profit este de 6% din veniturile anuale de circa 240 de miliarde, în condiţiile în care media e ridicată la mărcile premium. La maşinile de volum cîştigurile sunt infime.

Volkswagen vrea să fie o companie mai inovativă, dar să dea mai puţin pe cercetare. Anul trecut grupul a avut cel mai mare buget din lume, însă criticii spun adesea că în laboratoarele Volkswagen sunt consumaţi prea mulţi bani pentru cât de puţină inovaţie se produc. Cu o structură subţiată, cercetare făcută ţintit şi o producţie mai economică, Volkswagen vrea să economisească nouă miliarde de dolari până în anul 2025.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Cuplul Ceaușescu, doi bătrânei la „Ia-mă, nene” și pachetul misterios plasat în portbagajul mașinii luate...
Digi FM
Kevin Costner, vacanță în Aspen alături de fiica sa adolescentă. Actorul este tatăl a șapte copii
Pro FM
Soția lui Kanye West, într-o pelerină transparentă de ploaie, cu nimic pe dedesubt. El, cu mască pe față...
Film Now
I-a arătat imagini nud și i-a vorbit despre dependența lui de pornografie. Blake Lively l-a dat în judecată...
Adevarul
De când va fi fabricată Dacia Spring în Europa: va duce la o scădere masivă a costurilor
Newsweek
Cu ce precizie iau pensia, în 2025, românii care au muncit în Germania? Haos cu pensiile în România
Digi FM
Controversă după momentul Aurei Șova cu Marius Manole, din finala Vocea României 2024: "Respectul faţă de...
Digi World
O vedetă TikTok a murit la doar 19 ani din cauza unei boli foarte rare care afectează doar câteva sute de...
Digi Animal World
Cum arată câinele care valorează un milion de euro. A fost conceput și născut în România: „A câștigat toate...
Film Now
Cum arată la 44 de ani fiul tatuat al lui Michael Douglas, care-i seamănă leit. De ce a făcut Cameron șapte...
UTV
Andreea Balan si George Burcea, impreuna la serbarea fiicei lor, Ella. Au lasat in urma certurile pentru...