Reorganizare: Volkswagen renunță la 40 de modele și se concentrează pe mașinile electrice și hibrid

Data publicării:
vw e golf hibrid getty
0 seconds of 0 secondsVolume 90%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
Scurtături Tastatură
Shortcuts Open/Close/ or ?
Redare/PauzăSpațiu
Mărește Volumul
Micșorează Volumul
Caută înainte
Caută înapoi
Subtitrare Pornită/Oprităc
Ecran complet/Ieși din modul Ecran completf
Suprimare Sunet/Activare Sunetm
Decrease Caption Size-
Increase Caption Size+ or =
Caută %0-9
00:00
00:00
00:00
 

În 2025 un sfert din maşinile grupului Volkswagen vor avea motor electric. Acesta este nucleul planului de transformare al companiei care anul trecut a iscat cel mai mare scandal din istoria industriei auto. Pentru a ajunge acolo însă Volkswagen îşi schimbă modul de a face lucrurile, modul de a produce şi cel mai important, filosofia. Noul director general a criticat vechiul Volkswagen pentru că a avut o fixaţie pentru mărime.

Arată practic cu degetul către fostul duet de la vârful companiei, preşedintele Piech şi directorul Winterkorn, sub care VW şi-a dublat volumele şi numărul de angajaţi. Volkswagen-ul viitorului va avea o organizare mai suplă, va fi mai uşor de controlat şi cu o gamă mai redusă de modele. Din cele 340 câte sunt acum în portofoliul grupului cu 12 mărci, cel puţin 40 vor fi eliminate, scrie presa germană.

De acum înainte, toată atenţia va fi direcţionată către maşinile ecologice astfel încât din 2025 Volkswagen să vândă 2-3 milioane de electrice şi hibrizi pe an, faţă de un milion cât cer ţintele de poluare.

Pentru a reuşi acest lucru, grupul vrea să îşi construiască propria fabrică de baterii. Urmează întocmai modelul uzinei de baterii de la Tesla, numai că VW vrea o fabrică de trei ori mai mare. Miliarde de euro ar putea fi investiţi în acest proiect, iar la final fabrica s-ar putea rupe parţial de Volkswagen, devenind o companie de componente auto de sine stătătoare. Cu astfel de măsuri se încearcă reducerea costurilor grupului care de ani buni suferă de pe urma marjelor reduse de profit. La Volkswagen marja de profit este de 6% din veniturile anuale de circa 240 de miliarde, în condiţiile în care media e ridicată la mărcile premium. La maşinile de volum cîştigurile sunt infime.

Volkswagen vrea să fie o companie mai inovativă, dar să dea mai puţin pe cercetare. Anul trecut grupul a avut cel mai mare buget din lume, însă criticii spun adesea că în laboratoarele Volkswagen sunt consumaţi prea mulţi bani pentru cât de puţină inovaţie se produc. Cu o structură subţiată, cercetare făcută ţintit şi o producţie mai economică, Volkswagen vrea să economisească nouă miliarde de dolari până în anul 2025.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
O altă faţă a lui Ilie Bolojan! Motivul divorţului de soţie s-a aflat acum, nu îi face cinste deloc...
Digi FM
Tudor Chirilă, despre serialul-fenomen Adolescence: „M-a cam dărâmat, ar trebui să fie parte din modulul...
Pro FM
Madonna, dezvăluiri despre cele două fete pe care le-a adoptat în 2017: „Sunt foarte recunoscătoare!”
Film Now
Jennifer Coolidge recunoaște că obsesia pentru bărbații „indisponibili” i-a afectat cariera: „Am mari...
Adevarul
Caz bizar. Un bărbat a ajuns la spital după ce a rămas cu mâna prietenei sale blocată în gură
Newsweek
Pensionari lăsați fără 3.800 lei la pensie, după erori ale Casei de Pensii. „Facem greva foamei”
Digi FM
Shiloh, fiica actorilor Angelina Jolie și Brad Pitt, imagini virale. Fanii sunt convinși că adolescenta calcă...
Digi World
De ce nu e bine să asociem friptura cu cartofii prăjiţi. Explicaţiile medicului Mircea Beuran
Digi Animal World
Cum au reușit patru hoți să jefuiască un magazin din Tennessee cu ajutorul pitonilor: „Sunt ca o armă”
Film Now
Maria Shriver, detalii sfâșietoare despre divorțul de Arnold Schwarzenegger: „Mi-a frânt inima, mi-a zdrobit...
UTV
Luminița Anghel, confesiuni dureroase despre fiul adoptiv: „Nu vrei să știi ce priviri, câtă ură… mi-a fost...