Foto: Wikipedia
„Am depus la Rospatent (agenția federală rusă responsabilă cu proprietatea intelectuală n.r.) documentele necesare pentru a obține drepturile asupra acestei mărci”, a declarat un purtător de cuvânt de la Renault, fără a oferi însă alte detalii.
O uzină de automobile construită în 1930, în apropiere de Moscova, a început să producă celebrele modele Moskvitch în 1947, iar la finele anilor '90 era unul din cei mai mari constructori sovietici de automobile cu peste patru milioane de automobile. După prăbușirea URSS, uzina a încetat să funcționeze în 2001, iar în 2006 a fost declarată în stare de faliment.
Analiștii intervievați de presa rusă estimează că Renault ar putea relansa această marcă pentru a-și consolida poziția pe segmentul automobilelor ieftine, care profită în prezent de încetinirea generală a pieței auto din Rusia.
Renault, care în anii '60 a produse modele Moskvitch la uzina sa de la Vilvorde (Belgia), intenționa să participe în anii '90 la modernizarea uzinei Moskvitch din apropiere de Moscova, în ideea de a produce aici modelul Megane, conform unui acord care nu a fost însă niciodată finalizat. În cele din urmă, pe o parte din terenul uzinei Moskvitch din apropiere de Moscova grupul francez a decis în anii 2000 să-și construiască propria sa uzină de asamblare din Rusia. Între timp, constructorul francez a devenit unul din jucătorii importanți de pe piața rusească, ocupând locul al treilea în luna septembrie. De asemenea, alianța Renault-Nissan a preluat pachetul de control la cea mai mare marcă de automobile din Rusia, Lada.
Ambițiile grupului francez în Rusia se lovesc însă în prezent de încetinirea pieței auto din această țară, afectată de criza economică și de căderea rublei. În primele nouă luni ale acestui an, vânzările de automobile în Rusia au scăzut cu 33% în raport cu perioada similară a anului trecut, iar vânzările Renault au înregistrat o scădere de 37%.