Realizatorii emisiunii Top Gear îşi asumă un pic din succesul pe care Dacia îl are în Europa. Ei susţin că vânzările au crescut şi după ce Dacia Duster a fost declarată de Top Gear chilipirul anului 2012. În acelaşi timp, realizatorii se întreabă dacă nu cumva au creat un monstru.
"Nu putem să ne asumăm tot meritul pentru explozia Dacia, dar hai să spunem că aşteptăm o felicitare de Crăciun anul acesta din România. Dar, am creat cumva un monstru? Folosind matematica Top Gear, dacă Dacia continuă creşterea cu 21% pe an, atunci, în 20 de ani fiecare maşină vândută în UE va fi o Dacia", spun cei de la Top Gear.
Nu mai departe de luna februarie, aceeaşi realizatori ai emisiunii Top Gear ironizau Dacia.
„Veşti proaste. Dacia are numele greşit! Aţi văzut reclamele de la TV? Îşi tot spun Dacea în ele!”, spunea la vremea respectivă James May. „Cred că aşa se pronunţă în România, unde e construită!”, adăuga Richard Hammond.
Colegul lor, Jeremy Clarkson, a fost chiar mai tăios: Nu e singura problemă de etichetare. Citeam în ziare că Sandero are 90 de cai putere. Dar cu tot ce se întâmplă în ultima vreme, de unde ştim că nu e vorba de vaci putere?”.
Ironiile britanicilor au pornit atunci de la scandalul cărnii de cal vândute în Europa drept carne de vită, în condiţiile în care mai multe loturi proveneau din România.
Încântaţi de Transfăgărăşan
Acum patru ani, cei trei realizatori ai Top Gear lăudau ţara noastră şi modelul Dacia Sandero, produs de uzina de la Mioveni. James May, Jeremy Clarkson şi Richard Hammond au testat în ţara noastră, în 2009, trei bolizi de lux. Ei au declarat atunci că Transfăgărăşanul este una dintre cele mai frumoase şosele din lume.
„E cea mai uimitoare şosea pe care am văzut-o! Acesta e cel mai bun drum din lume!”, a spus Clarkson la momentul respectiv.