Aproape 3.000 de mașini vechi au ajuns la fier vechi în fiecare lună din cele trei care au trecut de la începerea programului.
„În special datorită modificărilor pe care le-am introdus în acest an, vorbim de o creştere de 4% de autoturisme noi în luna mai, în comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului 2013”, spune Korodi Attila, ministrul Mediului.
Cele mai multe maşini casate au fost în Bucureşti, aproape 3000, şi cele mai puţine în Sălaj, doar 21.
Cei care încă nu s-au hotărât să se despartă de maşina veche sau nu îndeplinesc condiţiile de cel puțin 10 ani vechime, mai au o şansă anul viitor. Dealerii auto sunt încântaţi că programul va continua, pentru că este singura lor şansă de supravieţuire.
„Vor fi momente în care piața se va bloca, pentru că toată lumea o să aștepte Rabla 2015, apoi, când se va întâmpla, toată lumea o să dea năvală”, spune Mihai Strulescu, reprezentantul unei companii auto.
În următoarea ediţie, Ministerul Mediului vrea să stimuleze vânzarea autototurismelor ecologice.
„Este o mașină pus în mișcare de electricitate, doar combină plusurile unui autovehicol electric fără să strice comportamentul de zi cu zi al unui utilizator de mașini”, explică Victor Iova, manager firmă auto.
Până acum în România au fost înmatriculate 50 de autotursime electrice. Cel mai scump model, care costă 90.000 de euro, a fost cumpărat la sfârşitul anului trecut de un om de afaceri.