Economica.net citează o notă a consultanților de la Roland Berger care ar reprezenta un mare client.
Investitorul ar căuta un teren de vreo 40 de hectare, o locație bună și ajutoare de stat. Nu ar trebui să ne facem speranțe până nu e ceva sigur, iar indicații despre cine ar putea fi al treilea posibil constructor din România practic nu există. Singura cale este de a o lua prin eliminare.
Producătorii germani... Mercedes s-a oprit la granița României cu o investiție care ar fi putut ajunge și aici.
Audi tot în Ungaria produce. Grupul său mamă, Volkswagen se concentrează pe China și America, iar BMW nu a depășit granițele Germaniei cu construcția de automobile în Europa.
Din Franța nu prea are ce să mai vină. Renault este aici, iar Peugeot-Citroen are treabă cu strategia acționarilor chienzi.
Fiat-Chrysler nu mai ştie cum să-și ocupe fabricile din Italia, are deja o uzină în Serbia, deci nu ar putea fi un candidat. General Motors poate? Are divizia europeană Opel, care însă are bătăi de cap cu supracapacitățile de producție.
Din Asia ar putea să apară ceva. Chinezii sunt în expansiune, au făcut deja o fabrică în Bulgaria. Mai sunt sud - coreeni care, în general, preferă să producă la ei acasă și să exporte, chiar dacă plătesc taxe vamale care se văd în preț. E stilul lor de a-și crește economia. Și mai sunt japonezii. Mulți constructori, puternici.
La cum se prezintă situația în acest moment s-ar putea să fie un constructor asiatic. Pentru că, în notele citate, ar fi vorba de asamblare. Prin urmare componentele ar urma să vină din alte părți. Poate și de pe aici căci avem o industrie a subansamblelor bine dezvoltată.
Situația totuși trebuie să mai evolueze pentru a se limpezi. Nu de alta dar și când se anunța o investiție mare în industria auto imediat s-a speculat că ar veni al treilea constructor. Și s-a dovedit că e vorba de cutii de viteză pentru Mercedes, într-o fabrică la Sebeș. Nu e puțin lucru, dar nu e un constructor.