Maşinile germane, cunoscute în toată lumea, păstrează şi acum parfumul Bucureştiului interbelic. Marin Dumitrescu este o legendă a curselor de pe şoselele Capitalei. Este cel mai titrat campion al ţării cu cele 32 de titluri câştigate. Cel mai mult se mândreşte cu faptul că în cei 97 de ani ai săi a văzut cum s-a scris toată istoria acestui sport.
Ironia istoriei face ca Marin Dumitrescu să bombardeze Munchenul din avionul pe care îl pilota în Al Doilea Război Mondial. Adică, tocmai oraşul care păstrează acum trofeele pe care românii le-au cucerit cu puternicele maşini nemţeşti.
În Munchen, numele piloţilor români şi ale curselor din jurul Arcului de Triumf şi Statuii Aviatorilor stau la loc de cinste.
Alexandru Şeremet, reprezentant BMW România: „La muzeul de aici din Munchen se păstrează o cupă pe care un pilot german a câştigat-o în cursa Marele Premiu al Bucureştiului în 1937. Cu maşina asta au concurat şi foarte mulţi români. Cel mai faimos este Petre Cristea care a câştigat mai multe curse internaţionale. Totul a culminat pentru el cu o victorie în celebrul circuit Nurburgring, în 1939”.
După ce a luat laurii în cursa de la Monte Carlo, finalul carierei lui Petre Cristea a venit după ce un alt român, tânărul de atunci Marin Dumitrescu, a câştigat circuitul de la Sinaia.
La aproape 70 de ani de atunci, Marin Dumitrescu spune care era secretul victoriilor sale: „Eu nu conduc maşina din volan, o duc din acceleraţie. Virajele le luam din acceleraţie. Aveam frânare mult mai târzie decât vecinul”.
Cursele din oraşe, la care participau sute de mii de oameni, au rămas doar o amintire.
Dacă în perioada interbelică piatra cubică de pe Bulevardul Aviatorilor răsuna sub roţile acelor bolizi, acum până şi piatra cubică a dispărut, iar piloţii au fost înlocuiţi de şoferii grăbiţi.
Cele 7 etape de circuit, 7 de viteză şi 7 de coastă, puneau România pe harta şoselelor unde cei mai mari constructori auto îşi turau motoarele. Acum, suntem celebri doar pentru lipsa autostrăzilor şi gropile din asfalt.