Piața auto din România a înregistrat în primele șase luni din 2020 o scădere generală de 31,8%, comparativ cu intervalul ianuarie-iunie din anul precedent, informează un comunicat al Asociației Producătorilor și Importatorilor de Autovehicule (APIA).
Topul pe mărci (autovehicule+comerciale) după primele șase luni din 2020 este condus de Dacia, cu 15.768 de unități vândute. Urmează Volkswagen, cu 4.679 de unități, Renault cu 4.521 de unități, Ford cu 3.953 de unități, Skoda cu 3.877 de unități și Hyundai cu 3.494 de unități.
Cum a evoluat piața de autoturisme în 2020
În ceea ce privește autoturismele, scăderea înregistrată de piață în primele șase luni din 2020 a fost de 30,7%. Cele mai vândute mărci au fost Dacia (14.574 unități, în scădere cu 31,8% față de același interval din 2019), Volkswagen (3.915 unități, în scădere cu 21,7% față de 2019), Skoda (3.877 unități, în scădere cu 30,4% față de 2019), Renault (3.659 unități, în scădere cu 39,9% față de primele șase luni din 2019) și Hyundai (3.494, singura marcă aflată pe plus după șase luni din 2020 - 3,2%).
Cele mai bine vândute modele
Cele mai bine vândute modele auto în România în primele luni din 2020 au fost Dacia Logan (6.195 unități vândute, scădere de 47,3% față de anul anterior), Dacia Duster (3.789 unități, în scădere cu 21,3%), Dacia Sandero (3.406 unități, în scădere cu 2,5% față de primele șase luni din 2019), Renault Clio (1.553 unități, în scădere cu 44,7%) și Skoda Octavia (1.529 unități, în scădere cu 33,7%). Au exista și două modele care au înregistrat creștere ale vânzărilor, Hyundai Kona (59,5%) și Dacia Dokker (4,7%).
Segmentul SUV rămâne în continuare cel mai căutat, aproape 40% din totalul mașinilor noi vândute încadrându-se în el.
Românii preferă benzina
În funcție de tipul de combustibil, pe ansamblul primelor șase luni din 2020, autovehiculele pe benzină continuă să dețină cea mai mare pondere, de 65,1% (31.888 unități). Modelele diesel au constituit 29% din totalul înmatriculărilor noi (14.203 unități).
Mașinile electrice, pe creștere
Autovehiculele electrice și hibride (inclusiv cele fără încărcare din sursă externă) au înregistrat o creștere a vânzărilor de 2,7% față de perioada ianuarie-iunie 2019. Mașinile pur electrice au crescut cu 31,6% (600 unități) și cele hibridele plug-in cu 107,8% (266). În același timp, hibridele fără încărcare externă au scăzut cu 9,2%, la 2.023 de unități.
Editor web: V.M.