Sute de mașini cu probleme tehnice grave au fost depistate, în trafic, în primele 6 luni ale anului, de polițiști și inspectorii Registrului Auto Român. Pe tot parcursul anului trecut, în aceeași situație au fost peste 2000 de mașini.
Aproape 900 de mașini au fost găsite de polițiști, în trafic, cu ITP expirat sau chiar fals. Inspectorii RAR au făcut nu mai puțin de 37 de mii de controale în primele 6 luni ale anului, împreună cu poliția rutieră.
Dacă ne raportăm la anul 2021, pe tot parcursul anului au fost efectuate peste 75 de mii de controale în urma cărora peste 2.000 de autovehicule au fost depistate ca fiind neconforme din punct de vedere tehnic.
Situația mașinilor neconforme este observată zi de zi, în trafic, și de către șoferi.
-Considerați că ar trebui să fie controale mai drastice?
-Categoric, vedeți că sunt mașini care aproape se dezmembrează și tot circulă.
-Nu știu, unele chiar sunt... Dacii din 1900 și, prinse tabla cu sârmă, sunt multe în trafic.
-Dacă nu au venituri pentru a-și întreține mașina, atunci ar trebui să le lase pe dreapta și să meargă cu transportul în comun.
-Cum crezi că iau acești oameni ITP-ul?
-Cred că știm cu toții cum...
Adi Dima - jurnalist auto: Românii aleg mașini care cândva au fost mașini de lux de la producători din Germania și la 2000 de euro mașina aia are 20-30 de ani. Și normal că este mâncată de rugină și nu mai e conformă oricât de bună a fost mașina la viața ei.
Potrivit ultimului studiu realizat de către Asociația industriei auto europene, în România circulau în 2020 8 milioane și jumătate de autovehicule. Potrivit ultimelor date, România se află în topul negativ cu privire la vârsta parcului auto, cu o medie de aproape 17 ani, față de media europeană de aproape 12 ani.
Adrian Mitrea, analist piața auto: Avem un parc auto foarte învechit, care evident că vine la pachet și cu niște probleme tehnice. O mașină veche este greu de întreținut într-o stare tehnică bună.
Adi Dima - jurnalist auto: Da, aceste mașini prezintă riscuri pentru ceilalți participanți la trafic. Marile probleme sunt că cei ce ies în trafic cu aceste mașini nu au chestii elementare cum ar fi frâne care funcționează cum trebuie, au pompe de servodirecție vechi care nu au fost recondiționate și se mai blochează volanul din când în când.
Potrivit datelor oficiale, în 2021, aproximativ 2 milioane de autovehicule din România aveau o vechime mai mare de 20 de ani. Pentru această problemă, guvernul a propus mai multe programe precum Rabla Plus sau Rabla Clasic pentru stimularea înoirii parcului auto din România.
Editor : A.P.