Procurorii italieni au descins la sediul Volkswagen Italia din Verona şi la sediul Lamborghini de lângă Bologna pe baza unor suspiciuni de fraudă şi înşelătorie. Investigatorii vor să cerceteze dacă şefii companiei germane cunoşteau faptul că maşinile lor erau modificate astfel încât să treacă testele de emisii.
„Dacă vrem să dovedim că maşinile au fost vândute de oameni care ştiau că fac o infracţiune, trebuie să găsim dovezi că oamenii erau conştienţi. Una este să vinzi apă şi să zici că e vin, alta e să vinzi apă şi să ştii sigur că e vin”, a declarat Mario Schinaia, procurorul-şef din Verona.
Peste 645.000 de maşini ale grupului Volkswagen vândute în Italia ar fi afectate de scandalul Dieselgate. Asociaţia italiană pentru protecţia mediului şi a drepturilor consumatorului, CONDACONS, a salutat ancheta procurorilor: „Poate fi vorba de o fraudă făcută în detrimentul consumatorilor, de aceea am făcut plângere penală. Dacă investigaţia procurorilor din Verona va descoperi ilegalităţi, va întări procesul pe care l-am intentat deja la Veneţia în numele a 12.000 de şoferi”.
Grupul Volkswagen a declarat că va coopera complet cu justiţia italiană.
Mai mult, compania germană va rechema în service pentru reparaţii 8,5 milioane de maşini la nivelul întregii Uniuni Europene.
În ciuda problemelor, noul şef al Volkswagen este optimist. Matthias Muller a declarat că este sigur că firma îşi va reveni în cel mult trei ani.
Dieselgate este cel mai mare scandal din istoria Volkswagen și unul dintre cele mai mari din istoria industriei automobilistice.