Românii ar putea plăti timbrul de mediu în rate, sub forma unui impozit anual. Se va uşura astfel intrarea rablelor în ţară, spun chiar vânzătorii de maşini second-hand. Şi asta pentru că, în loc să plătească toată taxa de înmatriculare odată, cumpărătorul o va achita în mai mulţi ani.
„Vom încuraja în continuare maşinile de 12,14,15 ani şi împărţirea acestui timbru... în loc să o împarţi la opt ani o vom împărţi la 15 ani şi el va plăti mai puţin, iar samsarul va aduce. Atenţie, acel samsar nu plăteşte niciun impozit la stat”, spune Florin Pârvu, proprietar târg auto second hand.
Proiectul de modificare a legii aşteaptă avizarea de la comisiile din Senat pentru a merge apoi în Camera Deputaţilor, care e şi decizională . Printre motivele celor 40 de parlamentari care au iniţiat aceste modificări este şi acela că legea nu-i va mai forţa pe români să-şi înmatriculeze maşinile în Bulgaria. Anul trecut un sfert de milion de maşini second hand au intrat în România.
„Ce se întâmplă în această piaţă practic descurajează nu neaparat producătorii actuali, ci probabil instalarea unui al treilea producător de automobile”, spune Constantin Stroe, preşedinte Asociaţia Constructorilor de Automobile.
Constructorii de automobile spun că la noi parcul auto îmbătrâneşte în loc să meargă în pas cu ţările civilizate care au construit adevărate reţele electrice pentru maşinile pe baterii.
„N-am văzut în niciun buget al vreunui judeţ din România în anul de graţie 2016, simbolic trecut acolo, instalat zece prize pentru încărcat automobile electrice”, mai spune Constantin Stroe.
Avantaje ar fi şi la costul asigurărilor pentru posesorii de maşini nepoluante.
„Există un comportament mult mai atent, mai responsabil al unuia care cumpără o maşină electrică. Asta e interesant pentru că dă şi o primă mai mică. Legăm prima de comportamentul şoferilor”, spune Remi Vrignaud, director general al unei companii de asigurări
Potrivit importatorilor de maşini, 40% din piaţa autoturismelor rulate este la negru.