"Vom fi capabili să aducem pe piaţă vehicule complet autonome, la un preţ accesibil, până în 2020", a declarat Andy Palmer, vicepreşedinte executiv al Nissan.
Nissan vrea să devină lider pe segmentul maşinilor care se conduc singure, prin crearea de sisteme electronice capabile să prevină accidentele şi rănirile. Aceste sisteme pot reduce şi blocajele în trafic, prin reorientarea vehiculelor, ceea ce ajută la reducerea emisiilor de dioxid de carbon.
Compania japoneză a vândut peste 75.000 de vehicule electrice Leaf la nivel mondial, de la sfârşitul lui 2010. Incluzând partenerul de alianţă Renault, cele două companii au livrat circa 100.000 de maşini electrice.
Nissan a prezentat modele autonome Leaf la o fostă bază militară din Irvine, California, maşinile robotizate transportând pasageri în condiţii de trafic urban simulat.
Tehnologia există deja
Palmer a explicat că tehnologia necesară automobilelor autonome există deja, inclusiv sistemul de navigaţie şi direcţia electronică, iar senzorii şi tehnologia de monitorizare a drumului sunt în fază de rafinare.
"Oricât de ştiinţifico-fantastic ar suna, maşinile care se conduc singure, nu se ciocnesc niciodată şi reduc aglomeraţia în trafic sunt pe cale de apariţie", a declarat Karl Brauer, analist la Kelley Blue Book.
Nissan, al doilea mare producător auto japonez după Toyota, dezvoltă sistemul în cadrul grupului, dar vrea să colaboreze cu companii precum Google, care a promovat în ultimii ani sistemele de maşini autonome.