Toyota Land Cruiser şi Audi Allroad Quattro sunt doar două dintre SUV-urile prezentate la Salonul Auto de la Beijing. Bătălia între marii producători se dă în special pe segmentul maşinilor scumpe. Nu doar designul e important. Contează şi tehnologia de sub capotă. Iar problemele Chinei cu poluarea ar putea încuraja vânzările maşinilor electrice şi hibrid.
„În privinţa maşinilor care funcţionează pe energie alternativă, cred că cel mai important lucru este siguranţa, în special atunci când vine vorba de baterie”, spune Zhu Zhongwen, specialist auto.
Germanii de la Volkswagen au adus şi ei la Beijing un model hibrid, în timp ce şefii de la Jaguar iau în calcul producerea unor astfel de maşini în viitorul apropiat. Sunt idei care nu încântă, însă, pe toată lumea.
„Sinceră să fiu, nu aş cumpăra o astfel de maşină fiindcă mă îngrijorează problema încărcării bateriei. Mai e nevoie de câţiva ani pentru perfecţionarea acestui aspect. Iar în ceea ce priveşte maşinile de acest gen produse în China, aspectul lor nu mă mulţumeşte”, spune o femeie.
La salonul de la Beijing există soluţii şi pentru cei nemulţumiţi de maşinile hibrid sau electrice. Se numesc, printre altele, Cadillac, Mercedes Benz sau Porsche, care au venit în China cu modele care de care mai exclusiviste. Au timp să-i convingă pe chinezi până pe 4 mai, când se închid porţile salonului auto.