Furnizorul de componente auto Valeo şi gigantul Safran au încheiat în 2013 un acord de colaborare. Cele două companii, ambele cu sediul central în Paris, vor să realizeze împreună sisteme care să poată fi folosite atât pentru şoferii automaţi ai automobilelor, cât şi pentru sistemele de ghidaj ale dronelor. Cei de la Valeo vor ca aceste sisteme de inspiraţie militară să poată fi cumpărate în cel mult trei ani de marii producători de maşini.
Industria auto trece în acest moment prin ceea ce poate fi începutul unei revoluţii tehnologice. Şi, pe lângă furnizorii de componente şi companiile militare, giganţii IT nu puteau lipsi din peisaj.
Aceştia nu numai că vor să lucreze cu marile mărci de automobile, ci speră în acelaşi timp să îşi dezvolte maşinile proprii. Maşini electrice conectate la internet, desigur, inspirate de succesul Tesla.
„E vorba în mare parte de tehnologie. Această maşină, de exemplu, are propria conexiune 3G şi poţi să primeşti un update de soft. E ca şi cum ai conduce un iPad. Cumperi design şi cumperi soft. Şi nu prea cumperi inginerie complicată”, spune Mark Tinker, director Axa Framlington Asia.
În vreme ce Valeo şi Safran se bazează pe ideea că în viitor maşinile, indiferent de motorizarea lor, se vor conduce singure, cel puţin pe autostrăzi şi pe şoselele drepte, companiile IT speră să transforme automobilele în dispozitive electronice. Iar dacă aceste maşini electronice vor fi produse chiar de companiile IT, constructorii convenţionali riscă să dispară dacă nu investesc în inovaţie.
„Apple şi Google vorbesc despre maşini. Şi, din punctul nostru de vedere, această concurenţă este binevenită. Şi ne bucură că vor aduce noi oameni în această afacere. Oameni tineri care astăzi nu şi-ar cumpăra o maşină, dar care altfel văd o maşină dotată cu diverse tehnologii, spune Thorsten Jaede, director Volkswagen.
Iar companiile auto deja au început să investească în noi tehnologii, care într-o primă fază permit o mai bună conectare între telefoanele inteligente şi calculatoarele de bord ale maşinilor.