Maşinile electrice reprezintă pariul cel mare al constructorilor. În România tocmai a fost adusă cea mai ieftină formă a unui vehiculul electric.
Maşina electrică se prezintă drept un scuter pe patru roţi şi poate găzdui, pe lângă şofer, încă o persoană, în spaţiul din portbagaj. Viteza maximă este limitată la 45-80 de kilometri pe oră în funcţie de versiune, dar se prezintă drept o alternativă extrem de individualistă pentru clienţii care vor cu totul altceva.
Maşina se poate branşa la orice priză de 220 volţi, iar bateria se încarcă complet în trei ore şi 30 de minute şi asigură o autonomie de 100 de kilometri în oraş. Costă 7.000 de euro în versiunea de bază, ceva mai mult decât un Logan, dar are doar jumătate din dimensiunile acestuia. La acest preţ se adaugă chiria bateriei: de la 30 euro cu TVA pe lună, pentru un rulaj de 2.500 de kilometri pe an.
Cine vrea însă o maşină electrică cu un aspect mai convenţional are de unde alege, dar va trebui să plătească un preţ pe măsură: de la 27.000 de euro în sus.
„Autonomia este de 150 de kilometri, încărcarea se poate face complet la priza normală în timp de şase ore sau o încărcara rapidă la circa 80% în 30 de minute. Ca şi cost e în jur de şapte lei o încărcare completă cu autonomie de 150 de kilometri”, explică Ciprian Nimu, reprezentant vanzări.
Însă preţul unui vehicul electric poate ajunge şi la 90.000 de euro, cum este cazul unui model Tesla. Vânzările nu sunt însă pe măsura speranţelor. În 2014, în România a fost înmatriculată o singură maşină electrică.