Aşteptată cu mult interes, cea de-a două propunere a celor de la Volkswagen pe segmentul maşinilor electrice a venit în toamna lui 2013.
Producătorul german de la Wolfsburg i-a acordat această onoare modelului sau amiral, nimeni altul decât cel mai vândut hatchback din istoria compactelor europene.
Este vorba, desigur, despre arhicunoscutul Golf, care acum trebuie să facă faţă unei noi provocări. Versiunea sa cu emisii zero de poluare va avea un preţ de pornire de 34.900 de euro, ceea ce nu e tocmai ieftin, raportat chiar preţurile propriei game.
La fel de adevărat este însă şi faptul că maşină va veni din standard cu o adevărată avalanşă de tehnologie şi sisteme existente doar opţional la alţi concurenţi, în timp ce autonomia promisă este de 190 de kilometri. Pentru atingerea acestui obiectiv, Volkswagen e-Golf are un motor electric care produce 115 cai şi un cuplu de 270 newtoni-metru.
Pe hârtie, e-Golf este mai performant în privinţa energiei folosite decât Nissan Leaf, rivalul a cărui supremaţie îşi propune să o anihileze pe viitor.
Ceea ce nu este tocmai uşor, dacă avem în vedere că propunerea japonezilor a fost acceptată de 11.000 de clienţi doar în Europa, în cursul anului trecut.
Potrivit celor de la Volkswagen, energia de care are nevoie e-Golf necesită un cost de sub 3,3 euro la 100 de kilometri, ceea ce ar reprezenta de peste şase ori mai puţin decât un automobil urban care foloseşte combustibil convenţional.
Pentru cele mai tari noutăți, teste și reportaje auto, moto și chiar velo, urmăriți în fiecare sâmbătă, de la ora 10:30, emisiunea „La Volan”.