Vă puteți imagina un supercar care să consume puțin peste patru litri la suta de kilometri, iar asta în condițiile în care motorul său are o capacitate de 6,6 litri? Sună aproape science-fiction, dar britanicii de la Trident sunt gata să jure că așa stau lucrurile cu Iceni, cel mai nou model al producătorului insular de nișă.
Cel puțin teoretic, avem de-a face cu cel mai rapid model diesel din toate care s-au dezvoltat până în prezent. Trident Iceni ascunde sub capotă un V8 turbo, care dezvoltă 430 de cai și 1.288 newtoni-metru în varianta sa de bază. Opțional și contra unui preț corespunzător, puterea poate fi mărită până la 650 de cai, iar cuplul până la 1.433 de newtoni-metru.
Performanțele dinamice șochează de la început prin cele sub patru secunde necesare pentru atingerea barierei de o sută de kilometri pe oră și cei 300 de kilometri la oră care reprezintă viteza sa maximă. Fără îndoială, însă, vestea cea mai halucinantă vine legat de autonomia pe care o are Iceni. Potrivit producătorului, modelul poate funcționa autonom nu mai puțin de 3,200 de kilometri, în condițiile în care consumul este extrem de redus, iar vehicului este prevăzut și cu un rezervor de mare volum.
Un mare merit pentru atingerea acestei valori fără rival îl are și transmisia automată care permite rularea cu 110 kilometri pe oră la mai puțin de 1.000 de turații pe minut. Trident Iceni are un preț de bază de 117.000 de euro, pentru că versiunile cele mai dotate să ajungă la 150.000 de euro.