Succesul mai mult sau mai puțin îndepărtat al unor mașini cu tehnologie exclusiv alternativă nu este la fel de ușor de atins pentru toate modelele care s-au înghesuit în ultimii ani pe zona electrică.
Cel mai bun exemplu în acest sens este propunerea făcută de cei de la Renault în urmă cu trei ani.
Aceștia lansau în octombrie 2010 versiunea ZE a lui Fluence, odată cu o motorizare identică pentru utilitara de oraș Kangoo. Dacă ultimul se vinde în continuare, Fluence ZE a reprezentat un eșec aproape total. S-au comercializat numai 3.500 de unități în peste trei ani de existență, ceea ce a determinat oprirea producției sale la fabrica din Turcia.
Principala problemă a consituit-o autonomia de doar 160 de kilometri, asta în versiune oficială. Realitatea venea cu cifre mai mici decât în cartea tehnică. În același timp, durata de încărcare era de șase-opt ore, între timp apărând alte modele cu tehnologii care permit încărcare a bateriilor la 80 la sută în doar o jumătate de oră.
Mai mult, motorizarea de 95 de cai și cu un cuplu de 226 de newtoni-metru a rămas și fără acumulatorii alături de care fusese proiectat, după ce producătorul bateriilor a intrat în faliment.
Pentru cele mai tari noutăți, teste și reportaje auto, moto și chiar velo, urmăriți în fiecare sâmbătă, de la ora 10:30, emisiunea „La Volan”.