TESLA MODEL 3
Începem cu lansarea celui mai așteptat model electric din ultimii ani. A fost un fel de lansare a primului iPhone. Atât de entuziasmați au fost ecologiștii, dar și pasionații auto. Tesla a introdus un nou model electric. Este vorba despre Model 3, cel mai accesibil produs al americanilor, vândut pentru numai 35.000 de dolari în statele unite. Ce primesc clienții de banii ăștia? Pe lângă o factură mai mare la curent, ei au parte de o accelerație de la 0 la 100 de km/h în 6 secunde (cât un Opel Astra OPC) și de o autonomie minimă de 350 de kilometri. Cu un plin ajungeți de la București la Iași, cinci adulți, în confort deplin. Tesla susține că Model 3 oferă mai mult loc decât într-un BMW Seria 3 sau Audi A4 pentru că nu are un motor clasic în partea din față. Interiorul copiază rețeta fratelui mai mare, Model S, care oferă o tabletă impresionantă. Model 3 va beneficia și de un mod de rulare autonom pe autostradă și va avea acces la o rețea de 3500 de stații de încărcare. În viitor, stațiile acestea vor ajunge și în România. Și dacă vă întrebați cine la cumpără, aflați că e bătaie. 230.000 de clienți au plătit deja 1000 de dolari avans în primele 24 de ore de la lansare, asta deși mașina va sosi abia în 2017 în SUA și 2018 în Europa. Și dacă tot nu vi se par multe 232.000 de mașini comandate într-o oră, aflați că în 2015, Tesla a vândut în toată lumea doar 50.000 de mașini.
VOLVO S60/V60 POLESTAR
Lăsăm gadget-urile și mașinile care zumzăie precum un câmp de albine. Trecem la ceva cu mai mult zgomot, pentru că au apărut două săgeți albastre în Scandinavia. Polestar, divizia de performanță a celor de la Volvo, un fel de M la BMW și AMG la Mercedes, a relansat versiunile sport ale modelelor S60 și V60. Să ne înțelegem, ele existau și până acum, Doar că pe cei de la Polestar i-a apucat deodată febra downsizing-ului și au înlocuit vechiul motor de 3.0 litri cu unul nou de numai 2.0 litri. Măcar impozitul și asigurarea să fie mici, dacă valoarea medie a consumului e aproape de 8 litri/100 de kilometri. Puterea totală a sărit la 367 de cai, iar cuplul a ajuns la 470 de Nm. Toate astea sunt administrate cu o transmisie automată, cu opt trepte, și cu o tracțiune integrală. Accelerația de la 0 la 100 de km/h s-a îmbunătățit și ea. S60 Polestar are nevoie de 4.7 secunde, iar break-ul V60 de 4.8 secunde. Chiar și așa, e departe de contracandidații germani. Pentru anul în curs, Polestar promite că producția va crește de la 750 la 1500 de unități pe an. Comenzi să fie.
FORD FOCUS RS
La Nissan se pare că există un japonez care numără butoanele de la interior. Ei bine, dacă nu vi se părea nimic ciudat, aflați că la Ford e un domn cu stetoscop care ascultă fiecare motor al noului Ford Focus RS. Așa obsedați de sunete sunt cei de la Ford. Omul cu ureche fină nu scapă nici un motor ieșit de pe banda de producție a uzinei din Valencia, locul unde ia naștere compacta sportivă. Inginerul de sunet ascultă conștiincios cum tropăie cei 350 de cai putere ai motorului Ecoboost de 2.3 litri și are grijă ca galopul să fie unul regulat.
JAGUAR F-TYPE, MICHELLE RODRIGUEZ
Pe fata brunetă din materialul video o să vi-o amintiți imediat. A jucat multe roluri de fată rea, inclusiv in Avatar. Cel mai popular rămâne însă cel din Fast and Furious, unde s-a jucat cu mașini de sute de cai putere alături de Vin Diesel și regretatul Paul Walker. Și în imaginile următoare Michelle Rodriguez are parte de senzații tari într-o mașină extrem de puternică. Este vorba despre cel mai rapid Jaguar produs vreodată: F-Type SVR, prezentat în martie la Geneva. Michelle a avut în grijă hamurile a 575 de cai putere, storși dintr-un motor V8. Misiunea sa a fost aceea de a atinge viteza maximă a coupe-ului englezesc: 320 de km/h Asta după ce reușea să accelereze de la 0 la 100 de km/h în doar 3.5 secunde. După ce a sărit de pragul de 320 de km/h, Michelle a recunoscut că a fost cea mai mare viteză cu care a mers vreodată. Chiar așa încet se mișcau mașinile pe platourile de filmare ale Fast and Furious?
FERRARI F40 PE PÂRTIE
Ferrari F40, legendarul supercar, produs între 1982 și 1997, s-a fabricat în doar 1.311 exemplare. Unul dintre ele a mers tocmai până în Japonia, unde a încălțat o pereche de lanțuri, s-a încărcat cu bagaje și s-a cocoțat pe o pârtie. Sperăm că digerați bine drifturile cu mașini pe zăpadă.