Propulsoarele care beneficiază acum de o putere sporită, dar de un consum mai redus vor echipa modelul Insignia, nava amiral a germanilor și SUV-ul subcompact, Mokka.
Ofensiva de produse Opel este în plină desfăşurare, 27 de modele şi 17 motoare noi fiind lansate între 2014 şi 2018. Aşadar, motoarele diesel pentru fiecare gamă de modele vor fi complet modernizate.
Vali Porcișteanu, pilotul nostru de teste, a fost prezent în Irlanda, la Dublin, la lansarea principalilor beneficiari ai noilor motorizări - Opel Insignia și Opel Mokka.
Insignia, vârful de gamă al mărcii germane a primit o propulsie mult mai dinamică decât cea care echipa modelul precedent. Este vorba despre un motor turbo diesel de doi litri cu patru cilindri care dezvoltă 170 de cai-putere.
Noua unitate se remarcă printr-o putere sporită, cuplu ridicat, consum de carburant și emisii scăzute. Acest motor duce Insignia până la o viteză de 225 de kilometri pe oră și accelerează de la zero la o sută de kilometri pe oră în nouă secunde.
Sedanul consumă între 4,3 și 4,5 litri de motorină la suta de kilometri, în regim mixt. Al doilea model al germanilor care a primit o nouă motorizare este cochetul crossover, Mokka.
Acesta beneficiază de acum de o unitate turbo diesel cu patru cilindri, cu o capacitate de 1,6 litri și care produce 136 de cai-putere. Cu noul propulsor, fabricat integral din aluminiu, SUV-ul subcompact accelerează de la zero la o sută de kilometri pe oră în 9,9 secunde.
Datorită transmisiei manuale precise cu șase trepte și sistemului Start/Stop, Mokka nu consumă mai mult de 4,1 litri la suta de kilometri. Ambele motoare respectă standardul de emisii Euro 6. Pentru a afla mai multe informații din lumea auto, urmăriți sâmbătă, de la ora 10:30, o ediție specială a emisiunii „La Volan”, prezentată de Ana Cristina Călin.