Fiat continuă să se bazeze în principal pe marca Jeep pentru a revitaliza grupul Chrysler. După ce retușatul Grand Cherokee a fost bine primit, italienii riscă și aduc pe piață, sub o siglă sfântă pentru americani, un model de dimensiuni reduse.
Renegade nu are nicio legătură cu vechiul Wrangler Renegade și vine cu un aer european și cu un design ce amintește de Fiat 500L sau Fiat 500X.
De altfel, el va fi construit în aceeași fabrică din Italia ca și 500X și împarte multe dintre componente cu acesta. Este pentru prima dată când un Jeep va fi asamblat exclusiv în altă parte decât în Statele Unite.
Marca americană speră ca Renegade să fie un rival pentru Nissan Juke, pe un segment de piață destul de liber. Avantajul propunerii Jeep ar putea fi capacitățile off-road, ca și inexistente la Juke.
Renegade chiar vine de la lansare cu o variantă botezată Trailhawk ce are o gardă la sol cu doi centimetri mai mare, un unghi de atac de 30,5 grade și unul de degajare de 34,3, iar tracțiunea integrală are mai multe moduri de funcționare.
Cel mai puternic motor disponibil va fi unul pe benzină, cu o capacitate de 2,4 litri și 186 de cai putere. Ca o noutate absolută pe acest segment, Renegade poate fi echipat cu o cutie automată în nouă trepte.
Pentru cele mai tari noutăți, teste și reportaje auto, moto și chiar velo, urmăriți în fiecare sâmbătă, de la ora 10:30, emisiunea „La Volan”.