În urmă cu doar câțiva ani, aproape nimeni nu și-ar fi imaginat că va veni o vreme în care Dacia, marca atât de admirată și deopotrivă blamată de români, va ajunge un brand de răsunet european.
Și totuși, viziunea francezilor de la Renault, care au preluat destinele constructorului român în 1999, s-a dovedit una stralucită.
2013 este anul în care s-a văzut poate cel mai bine acest lucru, deoarece Dacia este lider autoritar pe piața europeană în topul creșterilor procentuale a vânzărilor. Mai concret, marca low-cost românească n-a ținut cont de faptul că piața continentală s-a contractat din nou cu 2,7 la sută în privința înmatriculărilor de vehicule noi, iar constructorul de la Mioveni a vândut cu 21,1 la sută mai multe mașini decât în 2012.
Cota de piață pe care o are în prezent Dacia a crescut de la 1,9 la sută la 2,4 la sută, volumul total al vânzărilor ajungând în primele 11 luni ale anului în curs la 260.000 de unități.
Rămâne de văzut în ce măsură va funcționa rețeta de succes și în 2014, mai ales că mai multe mărci se gândesc să atace segmentul dominat atât de autoritar în acest moment de Dacia.
Nissan va relansa după 33 de ani brandul Datsun, care va fi mai întâi introdus în Rusia, în timp ce mai multe companii chinezești speră să pătrundă pe Bătrânul Continent, una dintre acestea înregistrând deja producție de serie la o uzină nou-construită în Bulgaria.
Pentru cele mai tari noutăți, teste și reportaje auto, moto și chiar velo, urmăriți în fiecare sâmbătă, de la ora 10:30, emisiunea „La Volan”.