Terrafugia sau maşina zburătoare creată în Massachusetts nici nu a ajuns pe piaţă şi are deja un rival. Ideea fabricării unui vehicul care să combine carateristicile unei maşini de şosea cu avantajele pe care le oferă un aeroplan de mici dimensiuni a fost testată şi în Europa, unde un inginer ceh a prezentat, după 20 de ani de cercetare, aşa numitul Aeromobil 2,5.
Realizarea este un prototip care poate transporta două persoane, are o greutate de 450 de kilograme şi dispune de un motor Rotax 912, furnizat de compania germană BRP-Powertrain.
Consumul mediu oficial este estimat la 15 litri la suta de kilometri în zbor, respectiv 7,5 litri pentru rularea la sol. Aripile pot fi pliate printr-o simplă apăsare de buton, ceea ce va reduce lăţimea maşinii cu peste şase metri, iar rularea pe şosele poate fi realizată în condiţii de omologare şi de maximă siguranţă.
Automobilul cu veleităţi de avion atinge o viteză maximă de 160 de kilometri la sol şi de aproximativ 200 de kilometri în aer, unde se poate laudă şi cu o autonomie generoasă de 700 de kilometri. Pe pământ, Aeromobil 2,5 poate parcurge aproximativ 500 kilometri cu un singur plin de combustibil convenţional.
Rămâne de văzut dacă şi când vor intră asemenea maşini într-o eventuală producţie de serie, dar nu putem să nu ne aducem aminte de spusele lui Henry Ford. Acesta a prezis încă din prima jumătate a secolului trecut că următorul pas al industriei auto este fabricarea unor vehicule capabile să zboare la nevoie.