Înmatriculările de autoturisme noi Dacia în Franţa au avansat cu 15,8% în primele 11 luni ale anului, la 100.759 unităţi, ceea ce corespunde unei cote de piaţă de 5,5%, în timp ce piaţa a crescut cu 5%, la 1,82 milioane de unităţi, arată datele publicate joi de Comitetul Constructorilor Francezi de Automobile (CCFA) citate de News.ro.
În luna noiembrie, înregistrările de autoturisme Dacia au urcat puternic, cu 60,4 %, la 8.032 unităţi, iar cota de piaţă a atins 4,9%, în timp ce piaţa a avansat cu 8,5%.
La nivelul pieţei franceze, înmatriculările de autoturisme noi au atins peste 1,82 milioane de autoturisme în primele 11 luni şi 163.170 de unităţi în luna noiembrie.
Prin evoluţia înmatriculărilor în primele 11 luni, Dacia este a cincea marcă de pe piaţa franceză, după Renault (364.735 autoturisme înmatriculate în primele 11 luni), Peugeot (308.490), Citroen (180.392) şi Volkswagen.
Grupul Renault a consemnat un avans de 8.9% al înmatriculărilor de autoturisme în primele 11 luni, la 465.494 de unităţi. În noiembrie, înregistrările de maşini ale grupului Renault au crescut cu 23,3%, la 41.329 unităţi.
Înmatriculările liderului pieţei franceze, grupul PSA, care deţine mărcile Peugeot şi Citroen, au urcat cu 0,4% în 11 luni, la 515.046 autoturisme, în timp ce în noiembrie grupul a consemnat o scădere a înregistrărilor de 2,8 %, la 42.901 unităţi.
Între cele mai bine vândute 100 de modele în 11 primele luni, Dacia Sandero s-a plasat pe locul 6, cu 52.044 unităţi înmatriculate şi o cotă de piaţă de 2,9%, iar Dacia Duster pe 13, cu 32,744 unităţi şi o cotă de 1,8%. Dacia Lodgy se află pe locul 70, cu 6.688 de vehicule şi o cotă de piaţă de 0,4%, în timp ce Dacia Dokker este pe 88, cu o cotă de 0,3%.
În 2015, vânzările de autoturisme Dacia noi au coborât cu 5% în Franţa, la 97.441 unităţi. Evoluţia negativă a vânzărilor Dacia pe o piaţă în creştere a dus la scăderea cotei de piaţă a mărcii de la 5,71% în 2014 la 5,08% anul trecut.
La nivel mondial, vânzările Dacia au crescut cu 7,7% în 2015, la un nivel record de 550.920 de autoturisme şi vehicule comerciale uşoare, de la 511.379 în urmă cu un an, potrivit datelor publicate, în ianuarie, de grupul francez Renault. Dacia a înregistrat o creştere de 7,8% a vânzărilor de autoturisme, de la 474.623 de unităţi în 2014 la 511.510 unităţi în 2015.