Peugeot a decis să renunțe la experimente ambigue odată cu lansarea celei de-a doua generații a crossover-ului 3008. Prezentat zilele trecute la Paris în premieră mondială, noul Peugeot 3008 se transformă dintr-un hibrid de caroserie între SUV, monovolum și break într-un SUV compact pur sânge care-și propune să atace un segment în care legea este făcută la nivel european de Qashqai, Tiguan, Kuga și, mai nou, de Renault Kadjar.
În clasicul stil al grupului PSA, noul 3008 nu este însă doar un SUV, ci vrea să devină unul dintre SUV-urile trendy ale segmentului. Asta se vede și la nivelul detaliilor de design, care-l transformă pe noul 3008 pe alocuri într-o mașină „încărcată”, cu o mulțime de detalii atipice.
În interior, Peugeot a mizat pe cea mai nouă generație a habitaclului botezat de francezi „i-Cockpit” cu scopul de a sublinia faptul că mașina a renunțat la cele mai multe dintre comenzile mecanice pentru sistemele de bord. Miza este acum display-ul central de opt inch care simplifică planșa de bord de butoane și care găzduiește comenzile tuturor pachetelor tehnologice disponibile pe acest model. Acesta este dublat de un alt display orizontal cu diagonala de 12,3 inch care ia locul ceasurilor de bord și care este așezat de Peugeot la baza parbrizului, în raza vizuală a șoferului.
La nivel de motorizări, clienții care aleg Peugeot 3008 vor putea miza pe două motoare pe benzină (1.2 PureTech de 130 CP și 1.6 THP de 165 CP) sau pe patru variante de putere diesel: 1.6 BlueHDI de 100 sau 120 CP, respectiv 2.0 BlueHDI de 150 sau 180 CP. Versiunile de putere de top vor putea fi cuplate exclusiv cu transmisii automate cu șase trepte, clienții având posibilitatea de aleagă între tracțiune față și integrală permanentă.
Debutul oficial al noului suv compact francez va avea loc la Salonul Auto de la Paris, în această toamnă, clienții urmând să poată comanda noua generație 3008 începând cu primăvara lui 2017.
Oficialii companiei franceze au anunțat că noua generaţie Peugeot 3008 va primi o versiune plug-in hybrid în 2019.