Funcția autopilot de pe mașinile autonome continuă să dea rateuri

Data publicării:
tesla model s-1

Tesla bifează al doilea accident făcut pe funcţia autopilot. Pe o autostradă din Beijing, maşina loveşte oglinda unui autoturism oprit de parcă senzorii şi camerele nici nu ar fi detectat obstacolul. Reacţia companiei a fost că şoferul nu ţinea mâinile pe volan şi nu a încercat să ocolească celalalt autoturism, însă clienţii Tesla se plâng că dealerii auto le-au arătat că cei 4.000 de dolari plătiţi în plus pentru funcţia autopilot le oferă o maşină autonomă.

Dealerul auto mi-a prezentat funcţia autopilot luând mâinile de pe volan şi picioarele de pe acceleraţie şi frână”, povestește Lou Zhen, şoferul maşinii implicate în accident.

Printre acuzaţii de marketing mincinos şi probleme tehnice, visul maşinii autonome reuşeşte totuşi să transforme faţa industrie auto. Dacă în urmă cu cinci ani furnizorii de componente livrau scaune şi ţevi de eşapament acum li se cer softuri pentru camere video, senzori, radare şi sisteme capabile să analizeze cantităţi mari de date şi să ia decizii. Silicon Valley şi companii precum Samsung au intrat în joc, iar industria a început preluările agresive.

Pentru a se cumpăra unii pe alţii, furnizorii auto au scos din buzunar peste 74 de miliarde de dolari începând de anul trecut. Un aşa val de achiziţii nu s-a mai văzut în ultimul deceniu când jucătorii abia de dădeau 17 miliarde pe an pentru a-şi cumpăra rivalii. Astăzi însă se stabilesc standardele industriei de mâine, iar transformarea tehnologică e atât de rapidă încât furnizorii tradiţionali de componente sunt în mare dificultate. Mizele sunt însă uriaşe. Se estimează că în 20 de ani un sfert din maşinile din întreaga lume vor fi autonome. Deja profiturile investiţiilor în aceste sisteme sunt de-a dreptul impresionante.

După ce anul trecut Continental a cumpărat divizia de tehnologii autonome a unei companii finlandeze cu 600 de milioane de euro, acea divizie i-a adus comenzi de 1,2 miliarde şi a devenit afacerea cu cea mai mare creştere din portofoliul Continental.

Produsele care în urmă cu câţiva ani nici nu existau provoacă mutaţii inclusiv în industria românească. La Timişoara, tot Continental lucrează la proiectarea sistemelor care vor permite maşinilor să se conducă singure, iar parteneri în proiect sunt Cisco şi IBM.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Descoperire neobișnuită pe șantierul unui spital din Iași. Erbiceni, unică în România...
Digi FM
Motivul pentru care Fuego nu s-a căsătorit până la 48 de ani: “Când ajungem în camera noastră, suntem niște...
Pro FM
Cheryl Cole, solista care l-a făcut tată pe Liam Payne, îndurerată la înmormântarea cântărețului. Mesajul din...
Film Now
Selena Gomez dezvăluie cel mai bun sfat pe care l-a primit de la o femeie: „Chiar funcționează!”
Adevarul
Americanii care vor să fugă de Trump și-au găsit refugiu în Sardinia. Orașul în care o casă costă 1 euro
Newsweek
Pensie mai mare la Mica Recalculare cu o condiție. De unde poate fi luat documentul?
Digi FM
Denis Drăguș, împăcare neașteptată cu familia sa, cu care nu mai vorbise de cinci ani. Tatăl atacantului: „Am...
urna de vot
Alegeri prezidenţiale 2024. Votul în diaspora începe vineri: Care este programul secțiilor și cum pot vota...
Digi Animal World
Un bărbat s-a deghizat în crocodil și a încercat să-i atragă atenția unui aligator adevărat. Imaginile sunt...
Film Now
Joaquin Phoenix, gesturi atente și priviri pline de iubire pentru soția lui, Rooney Mara. Discreți și...
UTV
Ethan Slater, iubitul Arianei Grande, a picat spectaculos la premiera filmului Wicked. Momentul viral care a...