Elon Musk, fondatorul Tesla: „Toată lumea îşi va permite o maşină” electrică

Data publicării:
tesla-2

Elon Musk a explicat că producţia în masă şi avansul tehnologic al bateriilor va reduce preţul maşinilor electrice. Este încă un indiciu că Tesla pregăteşte o maşină electrică mai ieftină chiar şi decât Modelul 3 al cărei preţ proneşte de la 35.000 de dolari în Statele Unite.

„O maşină ca Modelul 3 este concepută astfel încât jumătate dintre oameni să îşi permită o maşină. Cu a patra generaţie, cu modele mai mici, vom ajunge în situaţia în care toată lumea îşi va permite o maşină”, spune Elon Musk, fondatorul Tesla.

Declaraţia lui Elon Musk privind raportul dintre dimensini şi preţ se potriveşte cu informaţiile care spun că viitoarea maşină Tesla, botezată Model Y sau Model 4, va fi un crossover. Mai exact, o versiune mai mică şi mai ieftină a SUV-ului Tesla Model X. Potrivit celor de la Autoexpress, crossoverul ar fi un rival electric pentru Nissan Juke. O altă vairantă vehiculată este ca viitoarea Tesla să fie o maşină de oraş, care să concureze cu un alt model 100% electric, Renault Zoe. Atât crossoverul, cât şi maşina citadină ar putea să se adapteze perfect la gusturile şoferilor europeni.

Însă succesul viitorului Model Tesla depinde de cât de mult poate compania americană să tragă preţurile în jos. Francezii de la Renault vând modelul electreic Zoe cu 20.000 de euro. Este o maşină scumpă comparativ cu multe automobile clasice, pe carburanţi. Chiar şi aşa, este cu aproximativ 15.000 de euro mai ieftină decât Modelul 3 al celor de la Tesla.

Maşinile electrice, indiferent dacă sunt produse de Tesla, Renault, Toyota, Nissan sau alte companii vor fi dependente şi de subvenţiile acordate de guvernele naţionale în perioada următoare. Recentul plan al Germaniei de a acorda subvenţii de un miliard de dolari pentru achiziţia de maşini electrice deja este criticat. Potrivit Reuters, cei care se opun acestui ajutor spun că electricitatea produsă de termocentrale pentru încărcarea automobilelor va creşte emisiile de dioxid de carbon. În plus, unii critici, citaţi de ziarul britanic The Guardian, nu înţeleg de ce comapniile auto care au venituri de miliarde ar mai avea nevoie şi de subvenţii din bugetele naţionale.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
„La populaţie oprim pur şi simplu atât energia electrică, cât şi gazele”: Cinismul lui Ceauşescu în iarna...
Digi FM
Adriana Bahmuțeanu a reușit să-și vadă copiii, la peste o săptămână de la moartea lui Silviu Prigoană: “Sunt...
Pro FM
Mândria supremă a Antoniei sunt copiii ei: "Cea mai mare realizare a mea". Reacțiile urmăritorilor: "Ce...
Film Now
Kaley Cuoco, schimabare radicală de look. Cum arată azi celebra Penny din „Big Bang Theory”
Adevarul
Concluzia sumbră a fostului comandant suprem al armatei ucrainene, după ce Coreea de Nord s-a implicat în...
Newsweek
ALERTĂ Formula de recalculare a pensiei, analizată de CCR. Cum pot fi anulate creșterile de pensii?
Digi FM
Denis Drăguș, împăcare neașteptată cu familia sa, cu care nu mai vorbise de cinci ani. Tatăl atacantului: „Am...
Digi World
Întâlnire de record. Cea mai scundă femeie din lume și cea mai înaltă femeie din lume s-au cunoscut: "A fost...
Digi Animal World
Un cadou total neașteptat de Crăciun. Reacția angajaților unui magazin când au găsit un șarpe în brazii...
Film Now
Johnny Depp: Toată lumea a fost împotriva mea. Nu am resentimente sau vreo rezervă de ură
UTV
Lidia Buble, inselata de fostul iubit: detaliul neasteptat care i-a dezvaluit adevarul despre „Maria”