Ar fi vorba de 3.320 de maşini care sunt în proces de vânzare acum şi au motor cu softul aflat la originea scandalului care zdruncină în prezent concernul german, cu repercusiuni în întreaga industrie auto, transmite corespondentul Digi24 în Spania, Ciprian Bălțoiu. Singurul model care scapă de această interdicție este Seat Altea, ultimul model, care are deja motor cu standard Euro 6.
Seat a recunoscut, de altfel, că numărul mașinilor echipate cu softul care păcălește testele de mediu este mai mare decât se știa inițial. E vorba de 700.000 de vehicule, care au fost vândute peste tot în Europa începând cu 2009.
Softul cu probleme, instalat pe motoarele diesel EA189 ale vehiculelor cu standard Euro5, modifică nivelul noxelor în momentul testării din laborator.
Mașinile vândute până acum sunt sigure pentru condus, dă asigurări producătorul german. Compania trebuie să anunțe până la 7 octombrie măsurile pe care le are în vedere pentru redresarea problemei cu softul care viciază testele de noxe.
Toate motoarele respective erau produse la aceeași fabrică din Germania și de acolo se distribuiau către toate celelalte mărci ale companiei.