Testele vor fi derulate în rândul vehiculelor produse de 23 branduri auto germane și străine, din cauza suspiciunilor privind manipularea emisiilor de oxid de azot.
KBA a anunțat că testele vor fi efectuate după ce Volkswagen a recunoscut că a utilizat programe software pentru a manipula rezultatele testelor de poluare, dar și pentru „a verifica datele privind emisiile”.
KBA va compara datele privind emisiile înregistrate în laborator cu cele de pe șosele. Printre brandurile investigate de KBA se află: Renault (Dacia, Kadjar), BMW (Seria 3, Seria 5), Daimler Mercedes (Clasa C, CLS, Sprinter, Clasa V, Smart Fortwo), Fiat Chrysler (Alfa Romeo Giulietta, Panda, Ducato, Jeep Cherokee), Ford (Focus, C-Max), GM Opel (Astra, Insignia, Zafira), Nissan (Navara), Peugeot (Peugeot 308) și Toyota (Auris).
De la Volkswagen sunt verificate modelele Golf, Beetle, Passat, Touran, Touareg, Golf Sportsvan, Polo, Crafter, Amarok; Audi A6, A3; Porsche Macan.
Cel mai mare producător auto european face deja obiectul unor investigații în mai multe țări după ce, în luna septembrie, a recunoscut că a echipat 11 milioane de vehicule vândute la nivel mondial cu un soft care falsifică rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.
Săptămâna trecută, scandalul de la Volkswagen a luat o nouă turnură, după ce grupul auto a recunoscut că a subestimat consumul de combustibil și nivelul emisiilor de dioxid de carbon pentru aproximativ 800.000 de mașini, mărcile VW, Seat, Skoda și Audi, vândute în Europa. De asemenea, Volkswagen a admis că a găsit pentru prima dată indicii privind modificarea nivelului emisiilor și la vehiculele echipate cu motoare pe benzină, extinzând un scandal care până acum se concentra pe motoarele diesel.
Portofoliul grupului Volkswagen este format din 12 mărci, printre care automobilele VW, Lamborghini, Skoda, Seat, Bentley, Audi și Bugatti, dar și camioanele MAN și Scania.