O simplă accesare a site-ului Volkswagen îi poate lămuri pe români dacă deţin sau nu una din maşinile care au softul ce trişează testul de poluare. Într-un chenar creat special în urma scandalului este introdusă seria de şasiu. Rezultatul este afişat pe loc. Dacă autoturismul are probleme, proprietarul este sfătuit să meargă într-o reprezentanţă Volkswagen. În caz contrar, posesorul maşinii este anunţat că autovehiculul său nu este vizat de nicio măsură.
În România, peste 100 de mii de maşini ar putea ajunge în service-uri pentru a fi verificate. Este vorba despre 59.382 de mașini Volkswagen, 24.122 de automobile Skoda, 19.445 de mașini Audi și 2.354 de automobile Seat.
Scandalul Volkswagen ar putea afecta direct vânzarea maşinilor second hand, spun specialiştii. Cu toate acestea, diferenţa de preţuri nu va fi uriaşă.
„Nu mă aştept la scăderi de vânzări marca Seat, Volkswagen la mâna a doua, cu mai mult de 10 la sută”, spune Adrian Mitrea, specialist auto.
Românii care vând maşini la mâna a doua speră să nu piardă prea mulţi bani în urma negocierilor.
În cazul unui autoturism Volkswagen Passsat din 2013, cu peste 130 de mii de kilometri la bord, vânzătorul recunoaşte că mai poate lăsa la preţ. Preţul cerut iniţial este de aproape 7.000 de euro.
Experţii cred că maşinile noi vândute de Volkswagen nu vor avea prețuri reduse substanțial.
„Volkswagen nu va risca să se culpabilizeze şi mai mult, eventual promoții usoare”, spune Adrian Mitrea.
În România, cu o lună înainte de izbucnirea scandalului Volkswagen, piaţa auto era dominată de mărcile colosului german. Între-o singură lună, peste 10 mii de maşini noi au fost înmatriculate.
Registrul Auto Român a decis să nu mai elibereze cărţi de identitate pentru maşinile noi aflate pe stoc ce urmau să fie vândute în România.