În plus, jucătorii din industria auto susţin că actualul timbrul de mediu a învechit şi mai mult parcul auto din România.
Administraţia Fondului de Mediu a încasat din taxa auto şi timbrul de mediu, introdus acum 8 luni, puţin peste jumătate de miliard de lei.
Potrivit datelor obţinute de Digi24, încasările din acest an au fost cu 16,8% mai mari decât anul trecut, când au ajuns la 456 de milioane de lei. Marea surpriză o reprezintă despăgubirile, care au ajuns la 422,3 milioane de lei.
Piața de mașini noi a cedat teren puternic în fața celei second-hand. Statul a vrut să pună o barieră în calea importului masiv de rable, dar i-a ieșit exact pe dos. Și pentru toate astea a plătit în plus 100 de milioane de euro.
Vânzările de maşini second-hand au explodat în acest an în România, crescând cu 37% în primele nouă luni. Iar jumătate dintre aceste maşini sunt mai vechi de 10 ani.
„Rambursările prin instanțe sunt de 420-425 de milioane de lei, ceea ce înseamnă că până la sfârșitul anului s-ar putea să mai rambursăm ceva acestor oameni, deci diferența dintre ce au încasat și ce vor restitui va fi foarte, foarte mică. Ceea ce nu justifică de ce noi am învechit în așa hal parcul auto românesc și am adus în România atâtea mașini non-Euro, Euro 1 sau Euro 2”, spune Florin Pârvu, consultant de management la Autovit.
Nici dealerii de maşini noi nu văd cu ochi buni efectul pe care această taxă îl are asupra pieţei auto.
Vânzările de maşini noi au scăzut cu 16% în acest an şi au ajuns la 41.000 de maşini. Practic, la fiecare maşină nouă vândută s-au înmatriculat alte patru la mâna a doua.