Ziarul Financiar arată că în 2013 dintre înmatriculările Dacia doar 3% erau importuri la mâna a doua, iar acum procentul a crescut la 11%. E o tendinţă ce aminteşte de anii 90 când se importau daciile „de export”, de regulă din fosta RDG, fiindcă erau ieftine şi mai bine verificate decât cele vândute în România.
Cumva similitudinile rămân - acum Daciile conduse în Germania sau Franța sunt preferate fiindcă sunt mai bine întreţinute.
Totuşi, în Europa Dacia pierde teren, şi nu pentru că s-ar vinde prost, ci pentru că alte maşini se vând mult mai bine. În primele trei luni ale anului, înmatriculările Dacia în Europa au crescut cu peste patru procente, doar că piaţa a avansat de două ori mai repede. Aşa se face că marca românească are acum o cotă de piaţă în scădere.
Înclinaţia românilor pentru Dacii şi pentru maşinile second-hand din Germania produce o nouă tendinţă de consum - Dacia rulată în Occident începe să fie importată tot mai des în România. Marca apare pentru prima dată în top 15 importuri second hand.
Ziarul Financiar arată că în 2013 dintre înmatriculările Dacia doar 3% erau importuri la mâna a doua, iar acum procentul a crescut la 11%. E o tendinţă ce aminteşte de anii 90 când se importau daciile „de export”, de regulă din fosta RDG, fiindcă erau ieftine şi mai bine verificate decât cele vândute în România.
Cumva similitudinile rămân - acum Daciile conduse în Germania sau Franța sunt preferate fiindcă sunt mai bine întreţinute.
Totuşi, în Europa Dacia pierde teren, şi nu pentru că s-ar vinde prost, ci pentru că alte maşini se vând mult mai bine. În primele trei luni ale anului, înmatriculările Dacia în Europa au crescut cu peste patru procente, doar că piaţa a avansat de două ori mai repede. Aşa se face că marca românească are acum o cotă de piaţă în scădere.