Pentru Dacia, scăderea cu 5% înregistrată în Franţa anul trecut părea începutul unei pase proaste. Şi încă mai sunt voci care spun că Dacia trebuie să se adapteze la puterea de cumpărare mai mare a şoferilor europeni, care nu se mai uită doar la preţ.
Însă, în Franţa, cel puţin, Dacia are parte de o revenire spectaculoasă anul acesta. Mai importantă decât vânzările mai mari, e cota de piaţă în creştere. A sărit de la 5,1% la 5,3%. Este rezultatul unei evoluţii mai bune decât restul pieţei.
În aceste zile urmează să fie publicate şi rezultatele Dacia în Germania pentru luna martie. Este o altă piaţă mare pe care maşinile româneşti au avut probleme anul trecut. Dar acolo Dacia nu a avut parte de o redresare ca în Franţa în primele luni ale anului. În ianuarie şi februarie înmatriculările sale pe piaţa germană au scăzut cu 0,6%, cu toate că, privite în detaliu, statisticile arată şi acolo un trend ascendent.