Dacia investeşte 100 de milioane de euro, în următorii 2 ani, în extinderea capacităţilor de producţie de la Mioveni. Vor fi construite inclusiv noi clădiri şi vor modernizate, între altele, secţiile de Montaj, Caroserii şi Vopsitorie, pentru ca producţia să crească, în medie, cu 15 maşini pe oră.
Timp de un deceniu, capacitatea de producţie a fost de 350.000 de unităţi pe an, dar odată cu noua investiţie, aceasta va creşte la 406.000 de maşini anual, peste cea de la uzina din Maroc, care e în prezent de 400.000 de unităţi.
De pildă, acum la Mioveni se produc 1.400 de maşini pe zi, dintre care 1.100 sunt model Duster. Însă e nevoie de extindere, pentru că cererea e în creştere.
Pe piaţa europeană, de exemplu, anul trecut - vânzările de autoturisme Dacia au înregistrat un avans de 11,7%, iar cota de piaţă a urcat la 3,4%, de la 3 procente în 2017. Odată cu noua investiţie, numărul muncitorilor va creşte cu 300 de posturi, dar la fel şi gradul de automatizare - care se va duce spre 20% anul viitor. În plus, este de așteptat să vină noi furnizori pe platformă.
Investiţia de la Mioveni face parte dintr-un program amplu, primul de acest fel din ultimii 15 ani.
Sunt vreo 9 ani de când Dacia inaugura centrul de cercetare de la Titu, ultima investiţie majoră din ultima perioadă.
Şefii Renault spuneau că nu vor mai investi în România, dar iată că acum şi-au schimbat abordarea. Numai că mai există nişte probleme, care ţin de partea guvernamentală.
Constructorul auto a cerut insistent autostrada Piteşti-Sibiu, dar progrese mari nu s-au făcut.
Prin 2015, fostul şef al Dacia - Nicolas Maure - spunea că dacă această autostradă nu e gata până în 2020, atunci va lua decizii importante.
Am ajuns aproape de acel moment şi, cel mai probabil, nu va fi gata autostrada. Constructorii arată că investesc, dar trebuie să-şi facă şi statul partea lui de treabă. Altfel, investitorii nu vor mai băga bani. Sau, în cel mai pesimist scenariu, îşi iau catrafusele şi pleacă.