Vânzările Dacia în Europa au crescut cu 40% în septembrie, la 22.000 de maşini, şi cu 20% la finalul primelor nouă luni din acest an, la peste 200.000 de autovehicule. Dacia devine astfel brandul auto cu cele mai mari ritmuri de creştere, în condiţiile în care piaţa europeană a scăzut cu 5%.
Dar pentru a ajunge la acest succes, fabrica de la Mioveni a trecut prin transnformări radicale. În 1999, când Renault a preluat Dacia, brandul nici măcar nu exista pe piaţa din Europa. Dacia deţinea trei sferturi din piaţa auto din România şi vindea pe plan local aproape 70.000 de maşini. Tot atunci, Dacia producea 86.000 de autovehicule şi avea aproape 30.000 de angajaţi.
După preluarea de către Renault şi după lansarea gamei Logan, Dacia a devenit un brand internaţional. În acest an, compania autohtonă a vândut în România 16.000 de maşini şi are o treime din piaţă. În schimb, a câştigat la capitolul eficienţă. Acum, 13.000 de angajaţi produc anual de patru ori mai multe maşini decât în urmă cu 14 ani.
„Când s-a lansat Dacia Logan în fabricație, am început sa vindem volume mai importante și la export, dar pe piețe emergente. Dacia anului 2013 a vândut doar 7,8% în România până acum și 92% la export, în special pe piețele Europei de Vest”, a declarat Constantin Stroe, vicepreședinte Dacia.
Succesul Dacia în Europa se datorează şi gamei foarte tinere de modele.
„Duster-ul, care încă mai avea piaţă la export, a fost înlocuit acum o lună de zile, a fost prezentat şi în Europa, şi în România, şi aceasta demonstrează că nu stăm să ne savurăm succesele la infinit fără să facem altceva”, a mai spus Constantin Stroe.
Performanţele Dacia au menţinut grupul Renault pe linia de plutire. Vânzările brandului Renault în Europa au scăzut cu 5%, cele ale Dacia s-au majorat cu 20%, iar acest lucru a făcut ca vânzările totale ale grupului francez să rămână pe plus.