Dacia a avut în prima lună din an cea mai puternică creştere a vânzărilor auto în Franţa

Data publicării:
dacia lodgy mediafax

 

Astfel, numărul înmatriculărilor de automobile noi marca Dacia în Franţa a urcat în ianuarie cu 17,9% faţă de nivelul din perioada corespunzătoare a anului trecut, de la 7.600 unităţi la 8.980 unităţi, cota de piaţă a producătorului român pe piaţa autohtonă a grupului Renault avansând astfel la 7,16%, faţă de 6,1% cu un an în urmă, potrivit datelor prezentate luni de Asociaţia Constructorilor Francezi de Automobile, preluate de Mediafax.

Înmatriculările de autoturisme noi din Franţa au crescut în ianuarie cu 0,5%, la 125.500 unităţi, după o contracţie de 5,7% anul trecut.

Asociaţia producătorilor auto din Franţa estimează că piaţa va stagna sau va creşte uşor în acest an.

Constructorii francezi PSA Peugeot Citroen şi Renault şi-au consolidat în ianuarie poziţia dominantă pe piaţa locală, înregistrând o cotă de piaţă combinată de 59,27%, faţă de 54,77% cu un an în urmă.

Înmatriculările totale ale celor două concerne au urcat cu 8,8% în prima lună din an, la aproape 74.400 unităţi.

Cu creşteri de 18% la Dacia şi 10,5% la marca Renault, grupul Renault a înregistrat un avans de 12,4% al vânzărilor în ianuarie, la 34.150 automobile, revendicând 27,22% din piaţă, faţă de 24,35% la începutul anului trecut.

Nissan, partenerul de alianţă al Renault, a avut vânzări în creştere cu 4,5%, la 4.700 unităţi, cu o cotă de piaţă de 3,77%.

PSA Peugeot Citroen a consemnat totodată o creştere de 6%, la 40.120 unităţi, reprezentând o cotă de piaţă de aproape 32%.

Cel mai important producător străin din Franţa a rămas în continuare Volkswagen, deşi vânzările grupului german au scăzut cu 9,1% în prima lună a acestui an, la circa 15.300 unităţi. Cota de piaţă a VW a coborât de la 13,5% la 12,2%.

Locul al doilea în rândul constructorilor străini şi al patrulea pe piaţă a revenit Toyota. Grupul japonez a consemnat un avans de 10,5% al vânzărilor în ianuarie, la 5.500 unităţi, acumulând 4,4% din piaţă.

Lexus, marca de lux a Toyota, şi Chevrolet, controlată de grupul General Motors, au înregisrtat procentuale creşteri mai puternice decât Dacia, însă la volume de ordinul sutelor de automobile.

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri