Modelul Dacia Duster cu cutie de viteze automată cu dublu ambreiaj EDC (Efficient Dual Clutch), prezentat la salonul auto de la Paris, va fi disponibil în România din februarie 2017, potrivit reprezentanţilor Dacia, care spun că „se va găsi un preţ cât mai competititiv faţă de concurenţi”.
Dacia Duster cu cutie de viteze automată, intitulată EDC, se va vinde în România din februarie 2017, fiind printre primele ţări în care acest model va fi comercializat, a anunţat Andrei Stratu, şef produs gama Dacia, joi seară, într-o conferinţă de presă.
Deocamdată, oficialii Dacia nu au dezvăluit de la ce preţ se va vinde modelul Duster îmbunătăţit, dar au precizat că acesta va fi „puţin sub preţul mediu al pieţei”.
„Se va găsi un preţ cât mai competitiv faţă de concurenţi, vom fi poziţionaţi la nivelul concurenţei”, a declarat Andrei Stratu.
Potrivit reprezentanţilor Dacia, Duster a fost înnoit cu o cutie de viteze automată pentru a răspunde pieţei în creştere pe acest segment de autovehicule, dar şi a „aşteptărilor unei categorii din ce în ce mai largi de clienţi”.
Aceasta va fi disponibilă inclusiv pe modelul Duster 1.5 DCI 109 CP 4x2.
„Cutia de viteze dispune de două ambreiaje: unul care acţionează treptele impare de viteză (1/3/5) şi un altul care acţionează treptele impare (2/4/6 şi treapta de marşarier). Schimbarea vitezelor este realizată cu ajutorul unor motoare de acţionare electrice gestionate de un calculator care selectează treapta ideală în funcţie de regimul în care motorul este solicitat de şofer. În timpul schimbării vitezelor, ambreiajul care face priză se deschide, în timp ce, simultan, ambreiajul corespunzător treptei următoare se închide. Astfel, schimbarea vitezelor este foarte rapidă iar transmiterea cuplului este continuă, fără pierdere de energie”, potrivit reprezentanţilor Grupului Renault.
Astfel, nivelul consumului şi al emisiilor de CO2 este mai scăzut.
În primele zece luni din 2016, Dacia a vândut, în total, 477.967 de unităţi, cu 6 la sută mai multe decât în aceeaşi perioadă a anului trecut, cota sa de piaţă crescând în Europa cu 0,1 puncte procentuale, la 2,4%, în regiunea Eurasia, cu 0,2 puncte, până la 8,2 la sută, iar în Maghreb cu 0,8 puncte, până la 18,5 la sută, conform reprezentanţilor Grupului Renault.
Dacia a înregistrat vânzări record în Europa, de 346.882 de unităţi, în creştere cu 11,1 la sută, modelele Sandero şi Duster fiind pe locurile 3 şi 2 în topul vânzărilor către persoane fizice, pe segmentele lor.
În Franţa, unde în primele zece luni din 2016 vânzările mărcii au crescut cu 11,5 la sută, la 94.055 de unităţi, Sandero a devenit cel mai vândut vehicul către persoane fizice, cu un avans de 15,6 la sută.
Potrivit reprezentanţilor Grupului Renault, în Italia au fost înmatriculate 45.065 de vehicule Dacia în primele zece luni din 2016, cu 15,1 % mai multe faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, recorduri fiind şi în Spania (cu 45.669 de unităţi) şi Polonia (15.781 de vehicule vândute).
Tot creştere a vânzărilor s-a înregistrat şi în România, de 3,5 la sută, în primele zece luni, până la 31.316 de unităţi.
În Maroc, Dacia a vândut cu 16,4 la sută mai multe maşini faţă de primele zece luni ale anului trecut, iar în Turcia au fost comercializate 34.840 de autovehicule, marca obţinând o cotă de piaţă record de 4,8 la sută.