Un carambol cu peste 50 de mașini a avut loc vineri dimineață, pe Autostrada Soarelui. Era ceață densă, dar șoferii nu au ținut cont că vizibilitatea este redusă și au mers mult prea repede, cu peste 100 de kilometri pe oră. Pilotul Titi Aur, expert în conducere defensivă, a explicat la Digi24 ce trebuie să facem pentru a evita o astfel de situație și cum trebuie să procedăm dacă nu reușim acest lucru și ne lovește o mașină din spate.
Titi Aur spune că un astfel de accident poate fi evitat „dacă înțelegi ce ți se poate întâmpla atunci când conduci”. Astfel de accidente în lanț se întâmplă din cauza „efectului de turmă”, când șoferii uită să meargă în condiții de siguranță și măresc viteza.
„Adică dacă ceilalți merg mai repede înseamnă că se poate și eu sunt ăla fraier care merge prea cuminte. Și atunci încep să merg mai tare. Fiecare îl influențează pe cel de lângă el și începem să mergem din ce în ce mai tare și mai apoape de cel din față. La asta tinde subconștientul. E efectul de turmă”, a spus Titi Aur.
El a adăugat că distanța față de celelalte mașini ar trebui să fie jumătate din viteză, în metri. Adică, la o viteză de 90 de kilometri pe oră, distanța față de mașina din față ar trebui să fie de 45-50 de metri.
„Ce trebuie să știu eu, cel de la volan? Că în astfel de condiții apare efectul de turmă și eu nu trebuie să intru în jocul ăsta. Trebuie să păstrez viteza și distanța, iar dacă cel din spatele meu e prea aproape de mine, eu nu pot să fac altceva decât să măresc și mai mult distanța față de mașina din fața mea, ca în cazul unei frânări mai violente a celor din față, eu să am unde să frânez mai lent, să mă protejez și de cel din spatele meu”, a spus Titi Aur.
În cazul în care o ciocnire nu poate fi, totuși, evitată, Titi Aur spune că șoferul trebuie să-i anunțe pe pasageri că urmează un impact, astfel încât și aceștia să fie pregătiți.
Pilotul spune că e recomandat să ai o mașină cât mai sigură, să folosești centurile de siguranță, copiii să fie puși în scaunele speciale, iar tetierele să fie reglate astfel încât să protejeze gâtul. Titi Aur atenționează că pasagerii care stau pe bancheta din spate nu reglează aproape niciodată tetierele, ceea ce le pune viața în pericol.
Pilotul spune că, înainte de impact, toți oamenii din mașină trebuie să-și încordeze mușchii, pentru a atenua impactul, și să aibă picioarele îndoite ușor. Cel mai grav afectați sunt pasagerii care nu sunt atenți sau dorm, a explicat el.
Editor : M.B.