Componentele imprimate 3D îşi caută locul în industria auto. Implicarea Google

Data publicării:
componente auto

Majoritatea imprimantelor 3D creează obiecte turnând strat după strat de material. Acesta este unul dintre principalele motive pentru care industria auto evită deocamdată imprimarea de componente. Stratificarea materialului le reduce rezistenţa. Potrivit Wall Street Jorunal, compania Carbon3D încearcă să rezolve această problemă. A realizat o imprimată 3D care nu toarnă materialul în straturi, ci modelează polimeri lichizi în obiecte solide. Pentru dezvoltarea acestei invenţii, compania a primit finanţare de la Alphabet, grupul mamă al gigantului IT Google.

Pe lângă faptul că obiectele create prin această nouă tehncă sunt mai rezistente, imprimanta celor de la Carbon3D se mişcă mai repede decât dispozitivele care aşază materialul stratificat.

Însă companiile auto nu se grăbesc să cumpere imprimanta realizată de startup-ul susţinut de Alphabet, deoarece folosirea ei pentru crearea a milioane de componente este deocamdată prea costisitoare.

Imprimantele 3D ar trebui să fie o alternativă la matriţele convenţionale, care consumă la rândul lor bani şi timp. Deşi presele, matriţele sau turnătoriile din fabricile auto se mişcă mult mai repede decât o imprimantă 3D, adaptarea lor de la o componentă la alta durează. De cealaltă parte, imprimantele pot să creeze din start obiecte în orice formă, însă turnarea propriu-zisă a materialului continuă să fie prea înceată pentru nevoile unei fabrici de maşini.

Dacă vor deveni mai ieftine şi mai rapide, imprimantele tridimensionale vor avea toate şansele să fie adoptate de industria auto. Însă mai au un obstacol de depăşit. Vor trebui să poată prelucra o gamă mai largă de substanţe şi materiale.

De exemplu, o imprimantă 3D cu laser dezvoltată cu finanţare europeană la Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca poate să transforme pulberea metalică în componente auto. Proces care se poate întinde şi pe câteva zile. Citaţi de Wall Steet Journal, reptezentanţii industriei auto spun însă că fabricile lor vor avea nevoie în perioada următoare de materiale complet noi care să fie transformate în subansamble.  

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri