În industria auto se desfăşoară în prezent trei revoluţii tehnologice separate, arată un studiu realizat de divizia ştiinţifică a trustului Thomson Reuters. Maşinile trec de la motorul cu combustie internă la cel electric, se conectează la internet şi la dispozitivele electronice din jurul lor şi, nu în ultimul rând, fac primii paşi spre era în care se vor putea conduce singure. Ford este una dintre companiile care avansează rapid în dezvoltarea unor automobile cu şofer automat. A anunţat la CES Las Vegas că îşi va tripla flota de teste şi că va dota maşiniler autonome cu un senzor mai avansat decât cele folosite în prezent.
Mark Fields, director executiv Ford: „Această tehnologie nouă are un design elegant, dar va avea un impact puternic asupra modului în care dezvoltăm tehnologia condusului autonom.”
Coreeni de la Kia au lansat o marca noua numita "Drive Wise", care se va concentra doar pe dezvoltarea de maşini autonome. Compania vrea ca până în 2030 să aibă deja pe piaţă un automobil care se conduce singur. Însa studiul celor de la Thomson Reuters arată că Toyota este compania care are cele mai multe brevete pentru tehnologiile maşinilor capabile să se conducă singure.
De altfel, constructorii tradiţionali au un avans tehnologic mai mare decât giganţii din Silicon Valley care s-au extins şi în industria auto, precum Google sau Apple. Şi nu numai companiile auto sunt cele care trec printr-un proces rapid de modernizare. Furnizorii lor de componente se adaptează de asemenea la noile condiţii din piaţă. Bosch lucrează la un sistem prin care maşinile ar urma să se parcheze singure, fără să îl mai aibă pe şofer la bord. Şi nu este singura inovaţie de acest fel. Lucrează şi la dezvoltarea unei aplicaţii prin care şoferul să controleze de la bord termostatul din locuinţă astfel încât să găsească temperatura optimă atunci când ajunge acasă.
Dar, în cele mai multe cazuri, companiile tradiţionale din industria auto ajung să colaboreze cu cele din industria IT pentru dezvoltarea maşinilor viitorului. LG, de exemplu, vrea să producă ecrane şi senzori care le vor oferi şoferilor informaţii importante în timp real, cum ar fi detalii despre starea drumului. LG va livra componente pentru următoarele maşini electrice produse de General Motors. Şi BMW vrea să schimbe modul în care arată maşinile pe interior. Inginerii companiei germane au expus tehnologia nouă într-un model i8 decapotabil.
Chris Ziegler, jurnalist The Verge: „Are un nou panou de instrumente tridimensional, pe două nivele. Este un ecran de 21 de inchi în faţa locului din dreapta, iar modul în care pasagerul interacţionează cu el este foarte tare. Trebuie doar să mişti mâna prin aer şi maşina ştie către ce arăţi cu degetul.”
Acesta este doar un concept. Însa ar putea fi extins şi la maşinile de serie.