Porsche este cea mai profitabilă mașină din industrie. Producătorul auto german a reușit să depășească mărci precum Ferrari, BMW și Mercedes cu al său model 911. Nici măcar Tesla nu s-a ridicat la așteptările industriei sau orice alt hypercar extravagant. Cu un volum de aproape 39.000 de unități vândute, 911 a adus peste 2 miliarde de euro în conturile Porsche.
Cea de-a opta generație a mașinii iconice Porsche 911 a avut o contribuție de aproape 30% la veniturile totale ale constructorului german, de la momentul lansării sale. Cu toate că a reprezentat doar 11% din vânzările totale, noua generație Porsche 911 a ajuns cea mai profitabilă mașină din lume, depășind modele de elită precum Ferrari F8 Tributo, BMW X5 sau Mercedez Benz GLE, arată o analiză Bloomberg.
Porsche pare să aibă combinaţia perfectă între volum şi marje. F8 Tributo are o marjă de vânzări extraordinară, de 50%, dar contribuie cu doar 17% din câștigurile totale de la Ferrari.
Cel mai aproape de performanța Porsche este modelul DBX de la Aston Martin, care anticipează că își va dubla volumele de vânzări și ar putea ajunge la o contribuiție de 21% la veniturile totale ale constructorului britanic de lux.
Spre deosebire de aceste mărci, Porsche 911 este profitabil în propria sa formă, spun analiștii auto, fără opțiuni precum frâne ceramice sau variante de turbocompresie, artificii pe care de obicei producătorii le folosesc pentru a susține un preț mai mare, fără costuri suplimentare pentru companie.
Ce vânzări a avut Porsche
Porsche a ieșit însă din start cu un preț destul mare pentru noul său model - peste 97.000 de dolari, ceea ce îl face din start foarte profitabil. Iar dincolo de asta, adăugarea variantei Turbo este practic un profit pur. Analiștii susțin că dacă s-ar vinde 10.000 de modele Turbo, doar aceste variante ar însemna jumătate de miliard de dolari profit pentru Porsche.
Anul trecut, vânzările la nivel mondial ale constructorului german au sărit de 256.000 de unități și au înregistrat o creștere de 3 procente.
Surpriza a venit din partea modelului 911, care a bifat o creștere de două cifre a livrărilor - cu peste 35.000 de mașini vândute.
Vânzările globale de Porsche 911 de anul trecut le-au depășit pe cele ale tuturor mașinilor de la Bentley, Ferrari, Aston Martin și Lamborghini, toate la un loc.
Un ajutor pentru grupul-mamă, Volkswagen
De asemenea, Porsche 911 este de așteptat să contrabalanseze pierderile din partea recent lansatului Taycan, cel mai puțin rentabil model, și să facă mai puțin costisitoare trecerea la electrice.
Estimările arată că Porsche va produce până la 30.000 de unități ale noului sedan electric - o investiție de 6,6 miliarde de dolari, ceea ce va apăsa puternic pe profitul operaţional al companiei.
În ceea ce privește noul model 911, procentele de câștiguri sunt de așteptat să crească și mai mult anul viitor, din moment ce sunt în pregătire mai multe upgrade-uri.
Analiștii se așteaptă ca marjele de profit pentru acest model să depășească 50% anul viitor. Aceasta va ajuta și grupul-mamă, Volkswagen, care este puternic afectat atât de războiul comercial dintre Statele Unite și cea mai mare piață auto a lumii, dar și de faptul că vânzările auto din Germania sunt la cel mai scăzut nivel din ultimii aproape 10 ani.