Este bine știut faptul că alcoolul și automobilele nu fac casă bună, dar nu și atunci când alcoolul este consumat de ... mașină. A dovedit-o un om de știință scoțian care s-a urcat la volanul unui autoturism alimentat cu combustibil bio obținut din reziduurile rămase după distilarea whisky-ului.
Foto: Shutterstock
Carburantul respectiv a fost produs de compania Celtic Renewables din Edinburgh, care a pus la punct un proces de fabricare a unui biocombustibil produs din malț — boabe de orz înmuiate în apă pentru a facilita procesul de fermentare în producția de whisky — și borhot, lichidul rămas după distilare, reziduuri care în mod obișnuit sunt aruncate, scrie Agerpres.
Procesul, conceput inițial în Marea Britanie la începutul secolului trecut pentru a produce acetonă pentru explozibilii folosiți în Primul Război Mondial, a fost eliminat treptat în anii 1960 ca urmare a concurenței din industria petrochimică.
Președintele Celtic Renewables, Martin Tangney, declara în 2015 că vizează reluarea acestui proces ''într-un context modern, care ne permite să folosim resturile din industria de whisky pentru a crea o sursă de combustibil care contribuie la un viitor cu emisii reduse de carbon, pe care toți îl dorim".
Celtic Renewables a produs primele eșantioane de bio-butanol obținut din reziduurile producției de whisky în februarie 2015, conform BBC. Săptămâna trecută, Martin Tangney, care este și directorul Centrului de cercetare a combustibililor bio din cadrul Universității Napier din Edinburgh, i-a demonstrat eficiența conducând în jurul parcului universitar o mașină închiriată alimentată cu acest carburant.
Față de alți biocombustibili, butanolul are avantajul că poate fi amestecat cu benzină în proporție de până la 15% fără a necesita modificări ale motorului. Tangney a spus că dorința de a gestiona eficient resursele l-a inspirat să dezvolte proiectul.
Cu ajutorul mai multor milioane de lire sterline sprijin de finanțare de la guvernul scoțian și alți investitori, compania intenționează să deschidă o fabrică în 2018 care să producă 500.000 de litri pe an din acest combustibil, scrie Reuters.
Cu materia primă disponibilă în întreaga Scoție, Tangney estimează că ar putea produce în cele din urmă 50 de milioane de litri de biocombustibil în fiecare an.
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 142 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.