BUSINESS CLUB. Șoferi uciși de limbajul corporatist

Data publicării:
GENERAL MOTORS SEDIU DETROIT -AFP Mediafax Foto-Bill Pugliano-1

Deşi au descoperit din timp defecțiunea care bloca declanşarea airbag-urilor, angajaţii gigantului auto american General Motors nu au spus lucrurilor pe nume. Aşa că oamenii cu putere de decizie companie nu înţeles că ar fi vorba de o probleme grave care până la urmă s-au dovedit fatale pentru mai mulţi şoferi.

Nici nu aveau cum să înţeleagă în condiţiile în care defecţiunea airbag-urilor era exprimată în felul următor în rapoartele interne: „Maşinile nu îndeplinesc funcţia conformă proiectului”. Este o exprimare corporatisă, ambiguă, aflată la limita logicii.

La fel cum la limita logicii este faptul că problemele de siguranţă ale maşinilor General Motors apăreau în rapoartele interne ca probleme de confort.

Pe lângă defecţiunea care bloca activarea airbag-urilor, unele maşini General Motors aveau probleme şi la motor, frâne şi direcţie. Niciuna dintre aceste probleme nu a fost exprimată cu subiect şi predicat în rapoartele interne, arată o anchetă aproape de finalizare desfăşutară de autorităţile americane.

Din cauză că problemele nu au fost exprimate clar în comunicarea internă, compania nu a efectuat rechemarea în service a maşinilor periculoase.

În schimb şoferii au fost îndemnaţi în 2006, prin intermediul dealerilor auto, să nu mai atârne brelolcuri grele de cheia aflată în contact. Căci contactul era cel care dădea peste cap sistemul electric al maşinii şi bloca motorul.

După mai multe accidente mortale în urma cărora a devenit clar că problemele la contact provocau şi blocarea airbag-urlor, cei de la General Motors au fost acuzaţi de opinia publica americană că au întârziat reparatiile pentru a evita o lovitura de imagine.

Însă ancheta autorităţilor americane arată că de fapt nu a fost nicio conspiraţie internă, ci pur şi simplu o comunicare defectuasă între diviziile companiei.

La care s-a adăugat şi incompetenţa sau nepăsarea unor angajaţi care, deşi vedeau că maşinile defecte erau în continuare pe şosele nu au făcut nimic pentru a convinge conducerea să ordone rechemarea lor în service.

Săptămâna trecută, 15 angajaţi ai General Motors au fost daţi afară din această cauză. Însă compania încă mai are de lucrat la cultura sa internă dacă nu vrea să repete greşelile trecutului. 

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
S-a născut în închisoare, iar acum doctorii i-au mai dat o lună de trăit. Băiatul suferă de...
Digi FM
Mircea Bravo, adevărul despre câți bani câștigă din Youtube și Facebook
Pro FM
Managerul lui John Legend rupe tăcerea. Experiența „terifiantă” pe care a avut-o la una dintre petrecerile...
Film Now
Semnele timpurii de demență date de Bruce Willis nu au fost luate în seamă: "Nici într-un milion de ani nu...
Adevarul
Scapă de colesterol cu patru alimente și secretul celor 150 de minute
Newsweek
Cine a luat 60 lei în plus la pensie și în octombrie? De ce alți 2000000 pensionari nu au luat nimic
Digi FM
Reacția cântăreței Irina Rimes după ce mai mulți influenceri au luat bani ca să-l promoveze pe rivalul Maiei...
Digi World
O asistentă a dezvăluit cele mai comune regrete pe care le aveau pacienții aflați pe patul de moarte
Digi Animal World
Imagini virale cu un pelican care încearcă să mănânce un pui de Capibara: „Se uită la el de parcă nu ar fi...
Film Now
“Acum ar fi scandalos”. Ce i-a cerut managerul lui Reese Witherspoon să facă pentru a primi rolul din “Blonda...
UTV
Bradley Cooper si Irina Shayk au sarbatorit Halloweenul alaturi de fiica lor in varsta de 7 ani