În acest moment Twingo este fabricat doar în Slovenia. Însă cei de la Autobild spun că, din punctul lor de vedere, logic ar fi ca Dacia să fie asamblată în Rusia.
Revista germana Autoblid scrie ca noul model Dacia va fi cea mai ieftina mașină din Europa. Va costa doar 5.000 de euro, cu 2.000 de euro mai puțin decât Logan și Sandero și va avea atât motorul, cât și tracțiunea pe spate. Va fi în acelaoi timp și cea mai mica mașină Dacia, urmând sa fie construită pe plaftorma Renault Twingo 2. Va fi, de fapt, Dacia de oraș pe care cei de la Renault o plănuiesc de ceva vreme.
Nemții de la Autobild nu au aflat cum se va numi noua Dacie, însă anul trecut, publicația franceză Largus a aflat că noua mașină ar putea fi botezată Dacia Towny și a publicat imagini generate pe calculator cu posibila sa înfățișare. Alte nume vehiculate au fost Dacia Citadine și Dacia City.
Însă mult mai important decât numele va fi locul în care va fi construita noua Dacie. Mai ales în condițiile în care francezii de la Renault vor sa o vândă în Europa de Vest. Ar intra astfel în concurență cu mașinile produse la Mioveni. În acest moment, singura fabrică Renault capabilă să producă noua Dacia este fabrica din Slovenia, acolo unde este asamblat Twingo 2.
Francezilor nu le-ar fi greu să amenajeze o nouă linie de producție la Mioveni. Întrebarea este însă dacă vor acest lucru. Conducerea Dacia a insistat în ultima perioada pentru construcția unei autostrăzi între Pitești și Sibiu.
„Guvernul ne-a spus că ne va da un răspuns în ceea ce priveşte întârzierea construcţiei unei autostrăzi via Sibiu. Încă o dată spun că nu este vorba despre o decizie urgentă. Noi suntem evident interesaţi, dar vom trata această chestiune cu mult calm şi seninătate”, a spus Nicolas Maure, director general Dacia-Renault.
La două săptămâni de la această declarație, mii de angajați ai fabricii din Mioveni cereau în stradă construcția autostrăzii.
Chiar dacă este din ce în ce mai mulțumită de performanțele fabricii Dacia din Maroc, conducerea Renault spune totuși că fabrica din Mioveni își va păstra, cel puțin o perioadă, producția modelelor Logan, Sandero și Duster. În plus, va începe sa produca în curând oi motoare Renault Euro 6. Chiar oi aoa, pentru fabrica din Mioveni ar fi periculos sa piarda producția unei Dacii mai ieftine care ar putea avea un succes mai mare decât mașinile asamblate în România.