Este o comparaţie care trebuie făcută, căci Lada este Dacia Rusiei. Întâmplarea a făcut ca ambele mărci să intre sub umbrela Renault. Iar modelele Lada sunt de fapt dacii redesenate. Însă ruşii au acum o problemă de performanţă pe care pot să o rezolve fie prin disponibilizări, fie prin sporirea vânzărilor.
Lada rămâne cea mai populară marcă din Rusia, însă cota sa de piaţă a ajuns în ultimii ani la doar 16% după ce vânzările au scăzut continuu. Iar în prima parte a anului Dacia Duster, vândută pe piaţa rusească sub sigla Renault a reuşit să depăşească în vânzări în primele patru luni Lada Largus, care este practic o versiune a Daciei Logan MCV.
Anul trecut Lada a vândut în Rusia şi în fostele ţări sovietice 500.000 de maşini. Ceva mai multe decât vânzările Dacia în România şi Europa de Vest. Dar, ca să depăşească Dacia în vânzări, Lada are nevoie de mult mai mulţi angajaţi decât marca românească.
Lada are, în acest moment, 66.000 de angajaţi. Cele două fabrici Dacia din România şi Maroc au împreună aproximativ 18.000 de angajaţi.
Iar francezii de la Renault, care controlează ambele mărci sunt conştienţi că marca rusească are o problemă. Au ales cea mai dureroasă soluţie. Aceea a disponibilizărilor masive. 13.000 de angajaţi ai Lada vor fi daţi afară. Apoi se va încerca sporirea vânzărilor.
La un moment dat, se zvonea că maşinile Lada ar putea fi vândute şi în Europa de Vest. Însă este puţin probabil ca francezii să-şi dorească o canibalizare a vânzărilor Dacia.
Lada va rămâne cel mai probabil o maşină destinată pieţei din fostul bloc sovietic. Şi, cel mai probabil Renault va aplica şi mai mult reţeta Dacia pe marca rusească.
Viitoarea Lada Vesta va fi cel mai apropiat model de Dacia Logan. Va fi construit pe platforma maşinii româneşti şi o parte dintre componentele de sub caroserie vor fi livrate de la Mioveni.
Este o colaborare tot mai mare între două mărci care nu au avut foarte multe legături în trecut.
În vreme ce Dacia s-a bazat de la bun început pe tehnologie Renault, Lada a încercat în era sovietică să imite micuţele maşini Fiat.
După prăbuşirea URSS maşinile Lada au început să devină mai mari, iar după intrarea în grupul Renault au început să semene tot mai mult cu modele Dacia.