BUSINESS CLUB. Probleme pentru Dacia rușilor

Data publicării:
ladaargus

Este o comparaţie care trebuie făcută, căci Lada este Dacia Rusiei. Întâmplarea a făcut ca ambele mărci să intre sub umbrela Renault. Iar modelele Lada sunt de fapt dacii redesenate. Însă ruşii au acum o problemă de performanţă pe care pot să o rezolve fie prin disponibilizări, fie prin sporirea vânzărilor.

Lada rămâne cea mai populară marcă din Rusia, însă cota sa de piaţă a ajuns în ultimii ani la doar 16% după ce vânzările au scăzut continuu. Iar în prima parte a anului Dacia Duster, vândută pe piaţa rusească sub sigla Renault a reuşit să depăşească în vânzări în primele patru luni Lada Largus, care este practic o versiune a Daciei Logan MCV.

Anul trecut Lada a vândut în Rusia şi în fostele ţări sovietice 500.000 de maşini. Ceva mai multe decât vânzările Dacia în România şi Europa de Vest. Dar, ca să depăşească Dacia în vânzări, Lada are nevoie de mult mai mulţi angajaţi decât marca românească.

Lada are, în acest moment, 66.000 de angajaţi. Cele două fabrici Dacia din România şi Maroc au împreună aproximativ 18.000 de angajaţi.

Iar francezii de la Renault, care controlează ambele mărci sunt conştienţi că marca rusească are o problemă. Au ales cea mai dureroasă soluţie. Aceea a disponibilizărilor masive. 13.000 de angajaţi ai Lada vor fi daţi afară. Apoi se va încerca sporirea vânzărilor.

La un moment dat, se zvonea că maşinile Lada ar putea fi vândute şi în Europa de Vest. Însă este puţin probabil ca francezii să-şi dorească o canibalizare a vânzărilor Dacia.

Lada va rămâne cel mai probabil o maşină destinată pieţei din fostul bloc sovietic. Şi, cel mai probabil Renault va aplica şi mai mult reţeta Dacia pe marca rusească.

Viitoarea Lada Vesta va fi cel mai apropiat model de Dacia Logan. Va fi construit pe platforma maşinii româneşti şi o parte dintre componentele de sub caroserie vor fi livrate de la Mioveni.

Este o colaborare tot mai mare între două mărci care nu au avut foarte multe legături în trecut.

În vreme ce Dacia s-a bazat de la bun început pe tehnologie Renault, Lada a încercat în era sovietică să imite micuţele maşini Fiat.

După prăbuşirea URSS maşinile Lada au început să devină mai mari, iar după intrarea în grupul Renault au început să semene tot mai mult cu modele Dacia.  

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Imagini din satelit dezvăluie o navă misterioasă construită de chinezi pregătită să...
Digi FM
Oana Zăvoranu a pierdut casa din Dorobanți, în care a locuit după divorțul de Pepe. Vedeta va fi obligată să...
Pro FM
Managerul lui John Legend rupe tăcerea. Experiența „terifiantă” pe care a avut-o la una dintre petrecerile...
Film Now
Semnele timpurii de demență date de Bruce Willis nu au fost luate în seamă: "Nici într-un milion de ani nu...
Adevarul
Scapă de colesterol cu patru alimente și secretul celor 150 de minute
Newsweek
Eșec la Casa de Pensii. Care pensionari iau în noiembrie pensie mai mică decât au contribuit?
Digi FM
Reacția cântăreței Irina Rimes după ce mai mulți influenceri au luat bani ca să-l promoveze pe rivalul Maiei...
Digi World
O asistentă a dezvăluit cele mai comune regrete pe care le aveau pacienții aflați pe patul de moarte
Digi Animal World
Imagini virale cu un pelican care încearcă să mănânce un pui de Capibara: „Se uită la el de parcă nu ar fi...
Film Now
“Acum ar fi scandalos”. Ce i-a cerut managerul lui Reese Witherspoon să facă pentru a primi rolul din “Blonda...
UTV
Bradley Cooper si Irina Shayk au sarbatorit Halloweenul alaturi de fiica lor in varsta de 7 ani