Business Club | Aston Martin crede în viitorul mașinii electrice

Data publicării:
aston martin - GettyImages-90882548

Rapide, sedanul de 220 de mii de dolari produs de Aston Martin va fi realizat şi într-o variantă cu motor electric de 800 de cai-putere. Oficialii legendarului constructor britanic spun că nu au de gând să intre în competiţie cu Tesla, deşi noua lor maşină va semăna cu cea a companiei americane fondate de Elon Musk.

Citaţi de Bloomberg, cei de la Aston Martin spun că maşinile lor vor rămâne scumpe, puternice şi exclusiviste chiar şi cu motoarele electrice, în vreme ce Tesla va deveni cu timpul un producător auto pentru publicul larg.

Aston Martin crede într-o revoluţie treptată a industriei auto. Înainte de toate şoferii vor cumpăra din ce în ce mai mulţi hibrizi, care combină un motor pe benzină şi o propulsie electrică. Abia apoi vor trece la maşini sută la sută electrice. Cât despre maşinile pe hidrogen, cei de la Aston Martin nu cred în viitorul lor deoarece au nevoie de staţii complet noi de încărcare, în vreme ce reţele electrice sunt deja construite. Trebuie doar instalate prize noi.

De fapt, lucrurile nu sunt chiar atât de simple precum explică cei de la Aston Martin. California este statul american cu cele mai multe maşini electrice, însă numărul prizelor nu a crescut suficient de mult. Potrivit New York Times au început să apară incidente între şoferii care vor să îşi încarce maşinile în acelaşi loc, mai ales că umplerea bateriei durează mult mai mult decât umplerea unui rezervor.

În plus, curentul costă diferit de la o priză la alta, aşa că şoferii se înghesuie în jurul celor mai ieftine. Soluţii pentru aceste probleme există. Pot fi instalate prize mai multe, iar companiile auto deja dezvoltă baterii care se încarcă mult mai repede. Însă şi aceste noi tehnologii complică lucrurile. Universitatea Berkeley avertiza încă de anul trecut că există riscul ca maşinile electrice să supraîncarce reţelele electrice şi să provoace pene de curent. Însă instituţia de învăţământ spunea că acesta nu este un motiv ca maşinile electrice să fie descurajate. Cerea în schimb ca reţelele de distribuţie a electricităţii să fie gândite în aşa fel încât să facă faţă unui consum mai mare la anumite ore de vârf.

Însă marea întrebare este cine va susţine investiţiile în noile reţele electrice. Este în interesul companiilor auto să existe suficiente prize. Însă şi companiile de distribuţie a curentului pot câştiga enorm din vânzările mai mari ale maşinilor electrice.  

Urmărește știrile Digi24.ro și pe Google News

Partenerii noștri
Playtech
Rusia a declanșat un război electronic de bruiaj pe teritoriul României. Ce înseamnă asta şi cum ne afectează
Digi FM
Jennifer Lopez și Ben Affleck, apariție surprinzătoare după zvonurile de divorț. De ce locuiesc separat?
Pro FM
Anghel Damian, adevărul despre începutul relației cu Theo Rose, după despărțirea de Lia Bugnar: „Am fost...
Film Now
Fiica Siennei Miller, prima apariție pe covorul roșu. Puștoaica de 11 ani seamănă leit cu mama sa celebră
Adevarul
Scrisoarea emoționantă a unor copii care suferă de boli incurabile, către un medic
Newsweek
6.400 lei pensie la recalculare deși are mai puțin de 40 de ani munciți. Câți bani ia în plus?
Digi FM
Ce avere are Tavi Colen. Artistul deține pe dealul Mitropoliei o casă și un teren de 1000 mp
Digi World
De câte ori purtați o pijama înainte de a o pune în coșul de rufe? Cât de des ar trebui să spălăm hainele cu...
Digi Animal World
Reacția unei pisici când o șopârlă își desprinde coada pentru a scăpa din ghearele ei: „Nu știe ce s-a...
Film Now
Kevin Costner, apariție rară alături de cinci dintre cei șapte copii ai săi, la Cannes. Actorul, în lacrimi...
UTV
(FOTO) Jennifer Lopez si Ben Affleck, prima aparitie impreuna dupa zvonurile divortului. Vezi cum au fost...