Britanicii le priveau odinioară ca pe nişte creaţii din filmele SF. Acum, maşinile fără şofer vor fi văzute pe şoselele din arhipelag, iar una dintre ele este şi acest model. Se numeşte Lutz şi este dotat cu 22 de senzori, camere panoramice şi radare.
Elliott Hawkins, cercetător: Toate acestea îi permit o vedere panoramică, astfel încât să detecteze obiectele din jur, iar circulația să se desfășoare în siguranță.
Maşina poate transporta două persoane şi bagajul acestora, viteza maximă este de 25 de kilometri pe oră, iar bateria are o autonomie de 60 de kilometri. Un alt model al viitorului este și acesta, asemănător unui vehicul care transportă bagajele în aeroporturi.
Nick Reed, om de știință: Vehiculul detectează mișcările din jurul său. Dacă pietonii trec prin fața lui, încetinește, iar dacă aceștia se apropie, se va opri.
Guvernul a alocat 27 de milioane de euro pentru aceste proiecte
În total, patru astfel de modele sunt testate de cercetătorii britanici. Guvernul de la Londra a alocat aproape 27 de milioane de euro pentru aceste proiecte, dar părerile oamenilor sunt împărțite.
Nu cred că aș putea avea încredere, nu cred că poate suplini instinctul uman.
E uimitor! Am fost șocată, puțin derutată fiindcă mi-am dat seama că nimeni nu o conducea.
Firmele din Marea Britanie se alătură, astfel, unor companii precum Google și Mercedes, care testează și ele mașinile fără șofer. Iar lupta este una acerbă, fiindcă vorbim de sume uluitoare. Industria mașinilor fără șofer va ajunge la peste o mie de miliarde de euro până în 2025, spun oficialii britanici.