Dacă 2012 a fost cel mai bogat an în lansări din istoria Dacia, cu șase noi modele apărute pe piaţă, şi 2013 este un an prolific. Compania nu a făcut însă publice planurile sale în această direcţie, dar presa internaţională şi specialiştii anticipează deja câteva apariţii.
„Ar trebui să vedem facelift-ul la Duster şi, după cum putem observa, din gamă a dispărut pickup-ul, o dată cu ieşirea vechiului Logan din fabricaţie, deci ar trebui să vedem un nou pickup”, este de părere Daniel Costea, redactor-şef la revista Auto PRO.
Specialiştii spun că este posibil ca noul pickup să fie construit pe platforma Duster, caz în care ar putea fi fabricat în România. Daca noua maşină va avea la bază platformele Dokker sau Lodgy, atunci ar putea fi construită în Maroc.
„În plus, un break ar mai trebui să vedem. Nu este foarte sigur dacă va apărea, având în vedere că este şi Dokker, este şi Lodgy, dar este posibil să vedem un break pe baza lui Logan, bineînţeles”, a mai precizat Daniel Costea.
Cu noutăţi vine şi Ford. Am putea vedea anul acesta noi versiuni pentru B-Max. La Craiova vor fi produse şi modele cu şase viteze. Plus alte surprize.
„În momentul de faţă ştim sigur că la începutul anului vom avea în showroom noul Fiesta şi noul Ford Kuga”, spune Vlad Ionescu, director de marketing la BDT Ford.
Specialiştii vorbesc şi de tehnologii noi
„Vorbim aici de un sistem, My Key prin care poţi oferi cheia cuiva şi pe cheia respectivă să pui anumite limitări legate de viteza maximă pe care maşina o poate prinde, legat de sistemul audio, volumul maxim al acestuia”, explică Vlad Ionescu.
În plus, specialiştii pieţei auto nu exclud posibilitatea ca la Craiova sa fie construită şi un al doilea model, pe lângă B-Max.
Clienţii nu par interesaţi însă de modele noi, puternice şi mai tehnologizate. Recesiunea le dă voie doar să viseze la maşini mai mari.
Producătorii se declară pregătiţi pentru cerinţele clienţilor, chiar dacă anul trecut cererea şi oferta nu au corespuns, iar vânzările de maşini noi au scăzut cu peste 22% în primele 11 luni.