Dacia Logan este cumpărat de obicei nou, iar versiunea sa pe motorină costă 9.700 de euro. Asta în vreme Golful este cumpărat în general la mâna a doua. O versiune diesel, din 2006, a maşinii germane poate fi cumpărată cu aproximativ 5.000 de euro.
Însă acesta este doar costul de bază al unei maşini. Pentru şofer, urmează multe alte cheltuieli. Trebuie înainte de toate să îşi înmatriculeze autoturismul. Timbrul de mediu pentru Dacia Logan, costă aproximativ 50 de euro. Înmatricularea unui Volkswagen Golf 5, la mâna a doua cu un motor de 1.400 de centimetri cubi costă aproximativ 800 de euro.
Urmează apoi cheltuielile periodice, cum ar fi asigurarea obligatorie care, în medie, costă aproximativ 90 de euro pe an pentru o Dacie Logan şi 70 de euro pentru Volkwagen Golf. Însă atunci când îşi cumpără o maşină, un şofer nu trebuie să uite cel mai important detaliu: carburanţii.
Şoferii din România preferă motoarele pe motorină şi, potrivit unei statistici din 2010, conduc în medie 10.000 de kilometri pe an. Pe această distanţă şi la un consum mediu de 4 litri pe suta de kilometri, rezervorul unei Dacii Logan înghite anual 545 de euro, iar cel al unui Volkswagen Golf, aproximativ 680 de euro. Pus lângă costurile cu motorina, impozitul auto de aproximativ 10 euro pe care trebuie să îl plătească şoferul anual la Primărie pare infim. Dar se adaugă şi el la costul total al şofatului.
Dacă eşti un şofer care se încadrează în absolut toate mediile, mai ales în cea a distanţelor parcurse, condusul unei Dacii Logan te va costa 645 de de euro pe an, în vreme ce un Volkswagen Golf te va costa 760 de euro.
Variabilele în acest calcul sunt atât de mari, de la un autoturism la altul şi de la o confuguraţie a maşinii la alta, încât aceste costuri nu sunt în niciun caz bătute în cuie. Însă este esenţial să nu uiţi că, de fapt, o maşină înghite întotdeauna mai mulţi bani decât cele câteva mii de euro pe care i le plăteşti unui dealer auto.