Australia cheamă „cei mai străluciți oameni de știință” să elaboreze un plan de salvare a Marii Bariere de Corali
Data actualizării: Data publicării:
Foto: Shutterstock
Guvernul australian a lansat un apel către oamenii de ştiinţă pentru salvarea Marii Bariere de Corali în cadrul unei proiect cu o finanţare de două milioane de dolari australieni, echivalentul a 1,6 milioane de dolari americani, informează marţi DPA.
Foto: Shutterstock
„Este o invitaţie deschisă adresată celor mai străluciţi oameni de ştiinţă... pentru a dezvolta soluţii inovative care vor proteja coralii şi încuraja regenerarea recifelor deteriorate'', a spus ministrul australian al mediului, Josh Frydenberg, transmite Agerpres.
„Marea Barieră este cea mai mare minune naturală a planetei. Problema este una importantă aşa că este nevoie de decizii curajoase şi trebuie să avem în minte faptul că soluţiile pot veni de oriunde'', a mai precizat ministrul.
Marea Barieră de Corali este cel mai mare conglomerat de recif de corali din lume şi se întinde pe o suprafaţă mai mare decât cea a Italiei. Este unul dintre cele mai biodiverse ecosisteme de pe planetă şi habitatul a milioane de forme de viaţă marine. Este, de asemenea, una dintre cele mai importante atracţii turistice din Australia, generând venituri de 6,4 miliarde de dolari în fiecare an.
Creşterea temperaturii oceanelor şi degradarea mediului înconjurător au provocat fenomenul albirii pe scară largă a coralilor în ultimii doi ani.
Oamenii de ştiinţă spun că, dacă nu se iau măsuri privind schimbările climatice, bariera va fi distrusă în timpul vieţii noastre.
Guvernul a făcut apel la oamenii de ştiinţă pentru a identifica soluţii inovatoare care să ducă la regenerarea recifelor şi la stimularea dezvoltării coralilor.
Frydenberg a spus că soluţiile pot fi variate, de la reducerea expunerii coralilor la factori de stres, la regenerarea recifului prin plantarea larvelor de corali.
Propunerile trebuie să „ţină cont'' de comunităţile aborigene şi băştinaşe, precum şi de vizitatori, operatori de turism, pescuitul în scop recreaţional sau comercial, a spus ministrul mediului din Queensland, Leeanne Enoch.
Anul trecut, guvernul australian a evitat la limită plasarea Barierei pe lista UNESCO a patrimoniului mondial în pericol după ce a promis că va cheltui două miliarde de dolari pentru implementarea măsurilor de protecţie şi administrare.
Nouă ne pasă ca datele tale personale să rămână confidențiale
Noi și partenerii noștri 143 stocăm și/sau accesăm informații pe dispozitivul dvs., precum identificatorii cookie unici pentru prelucrarea datelor cu caracter personal. Puteți accepta sau gestiona alegerile dvs. făcând clic mai jos sau în orice moment, pe pagina cu politica de confidențialitate. Aceste alegeri vor fi raportate partenerilor noștri și nu vă vor afecta navigarea.Mai multe detalii
Noi si partenerii nostri (retelele de socializare si agentiile de publicitate partenere, precum si furnizorii nostri de servicii de date analitice) prelucram date pentru a permite website-ului sa functioneze, pentru a personaliza continutul si anunturile publicitare afisate in functie de interesele si/sau profilul dvs., pentru a va oferi functionalitati aferente retelelor de socializare si pentru a analiza traficul pe website. Beneficiati de drepturile prevazute de art. 15-22 din GDPR in legatura cu prelucrarea datelor cu caracter personal. Aceste drepturi pot fi exercitate prin modalitatea indicata aici. Prin click pe “ACCEPT TOATE”, acceptati folosirea tuturor Tehnologiilor de tip Cookie, care implica inclusiv acceptul dvs. cu privire la stocarea/accesarea informatiilor de catre Vendor-ii cu care colaboram. Prin click pe “VREAU SA MODIFIC SETARILE INDIVIDUAL” puteti schimba preferintele in mod individual, mai putin cele legate de cookie strict necesare pentru functionarea website-ului.
Atât noi, cât și partenerii noștri prelucrăm datele pentru a oferi:
Stocarea și/sau accesarea informațiilor de pe un dispozitiv. Utilizarea profilurilor pentru selectarea conținutului personalizat. Dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor. Măsurarea performanței reclamelor. Utilizarea profilurilor pentru selectarea publicității personalizate. Crearea profilurilor de conținut personalizat. Crearea profilurilor pentru publicitate personalizată. Măsurarea performanței conținutului. Înțelegerea publicului prin statistici sau combinații de date din surse diferite. Utilizarea de date limitate pentru a selecta publicitatea. Utilizarea datelor limitate pentru a selecta conținutul. Date precise de geolocație și identificarea prin scanarea dispozitivului.