O bucată de gheaţă care ar fi căzut de pe o macara care se află pe podul nou peste Dunăre ar fi spart parbrizul unei maşini care circula în zonă, au transmis duminică reprezentanţii CNAIR, care au precizat că acesta este unul dintre motivele pentru care insistă să fie demontate cât mai repede utilajele respective.
"A existat o sesizare în mediul online cu privire la o bucată de gheaţă care ar fi spart parbrizul unui autoturism în timp ce rula pe podul nou de la Brăila. Colegii noştri spun, însă, că bucata de gheaţă, dacă a căzut, a căzut de pe macara, nu de pe toroane. Acesta este şi unul din motivele pentru care insistăm ca Webuild să îşi respecte obligaţiile şi să demonteze macaralele de pe pod", au informat reprezentaţii CNAIR, citați de Agerpres.
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat, pe 1 noiembrie, că pe podul suspendat peste Dunăre ar trebui să se circule 24 de ore din 24, nu cu restricţii pe timpul nopţii cerute de constructor pentru a da jos macaralele, deoarece a constatat că nu se lucrează la demontarea utilajelor.
"În luna iulie, când s-a dat drumul la circulaţie, şi-au luat angajamente măreţe că vor da jos macaralele, că pe parcursul nopţii vor reuşi să facă acest lucru. Din ce am văzut azi, de dimineaţă, împreună cu domnul Tudose, au reuşit să dea parţial prima macara. Domnule director (CNAIR), dacă vor continua aşa, aş vrea să luaţi decizia să se circule şi pe timpul nopţii. Nu văd motivul pentru care este întreruptă circulaţia peste noapte, atâta timp cât aceste macarale nu sunt demontate. Dacă tot nu dau jos aceste macarale, atunci să se circule 24 de ore din 24. Când vor fi mobilizaţi, să vină dânşii să ceară la CNAIR că vor să lucreze ca să dea jos aceste macarale, până atunci 24 din 24", afirma Grindeanu.
Podul peste Dunăre de la Brăila - cel mai mare pod suspendat construit vreodată în România, al treilea ca dimensiune din Europa şi ultimul pod peste Dunăre înainte de vărsarea în Marea Neagră - a fost inaugurat pe 6 iulie 2023.
Valoarea iniţială a proiectului a fost de 1,996 miliarde de lei, fără TVA, fonduri externe nerambursabile, iar constructorul este Asocierea Astaldi S.P.A. - IHI Infrastructure System Co. Ltd.
Editor : A.P.